dc.contributor.author | Özçelik, Hatice | |
dc.contributor.author | Kurt, Aşkım Adile | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:59Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:59Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMk1qWTI= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14726 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretimde çalışan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik düzeylerini belirlemek, yaş, cinsiyet, kıdem, branş, bilgisayara sahip olma durumu ve bilgisayar kullanma sıklığı değişkenlerine göre öğretmenlerin bilgisayar özyeterliklerinin farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik düzeyleri 71,52 puanla orta düzey bulunmuştur. 20-25 yaş öğretmenlerin ve 0-5 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik düzeyleri diğer gruplara göre daha yüksektir. Cinsiyet değişkeni ile öğretmenlerin bilgisayar özyeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Branş değişkeni ile bilgisayar özyeterliği arasında, bilgisayar öğretmenleri ile diğer tüm branşlar arasında bilgisayar öğretmenleri lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bilgisayara sahip olan öğretmenlerin ve bilgisayarı çok sık kullanan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlikleri diğer öğretmenlere göre daha yüksektir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the level of teachers' computer self efficacy and whether the computer self efficacy changes according to their age, gender, seniority, department, owning computer and frequency of computer use. The results indicate that the teachers' level of computer self efficacy is 71.52. 20-25 aged and 0-5 years experienced teachers' computer self-efficacies were higher than the others. There is not a significant difference between gender and teachers' computer self efficacy. Computer teachers' self efficacies were higher than all teachers in other departments. The teachers who have computer and who always use computer had higher computer self efficacies than the others. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği | en_US |
dc.title.alternative | Primary School Teachers' Computer Self Efficacies: Sample of Balıkesir | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 441 | en_US |
dc.identifier.endpage | 451 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |