Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞahin, Can Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-19T17:28:00Z
dc.date.available2019-10-19T17:28:00Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RjMU9UTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14730
dc.description.abstract21. yüzyılda dijital teknolojilerin kullanımı tüm dünyada her alanda yaygınlaşarak artış göstermiş ve günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu gelişmenin doğal sonucu olarak da dijital teknoloji ortamında doğan ve bu teknolojilerden etkilenerek büyüyen yeni nesil öğrenciler ortaya çıkmıştır. Dijital teknolojiyle kuşatılmış ortamlarda büyüyen öğrenciler, kendilerinden önceki nesillere göre bilişsel, sosyo-kültürel ve eğitim alanlarında önemli farklılıklara sahiptirler. Dijital Yerlilikten Dijital Bilgeliğe uzanan süreçte bu nesil değişimine devam etmektedir. Yeni Binyılın Öğrencileri olarak adlandırılan bu öğrencilere etkili bir eğitim sağlamak için, öncelikle bu öğrencilerin özelliklerinin neler olduğunun bilinmesi gerekmektedir. Eğitim, ilk önce hedef kitleyi tanımakla başlar. Bu nedenle bu makalede Yeni Binyılın Öğrencileri’nin özellikleri incelenmiş, teknolojinin etkisiyle ortaya çıkan değişim açıklanmıştır. Öğrenci profillerinde ortaya çıkan değişimin eğitim alanındaki açılımları irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the 21st century, the use of the digital technologies has spread out the world and taken integral part of the societies in daily life. Naturally, the new generations has appeared who are born and live in the environments surrounded by digital media. When compared to the previous generations, new generations, called New Millennium Learners show important differences according to their predecessors in terms of cognitive, socio-cultural and educational domains. Moreover, for this generation, from Digital Natives” to Digital Wisdom”, the changing process is still going on. To educate this generation effectively, it is important for the educators to know what the characteristics of the new generation students are. Education starts first by knowing the target group. Therefore, in this article, New Millennium Learners' features are examined and changes occurred due to the effect of technology are explained. Changing profiles of students' and its educational expansions are investigated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleYeni Bin Yılın Öğrencileri'nin Özelliklerien_US
dc.title.alternativeNew Millennium Learners Featuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record