Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürcan, Namlu Ayşen
dc.date.accessioned2019-10-19T17:28:02Z
dc.date.available2019-10-19T17:28:02Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFek1URT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14738
dc.description.abstractBireyin yaşamına doğrudan giren ve onun seçme inisiyatifini zorlayan teknolojik koşullar, ister istemez bireyde psikolojik tepkiler uyandırmaktadır. Bu tepkilerden biri olan teknolojiye yönelik korku genellikle teknolojiye uyum sağlayamama durumlarında ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adayı öğrencilerin teknoloji korkusu düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2000-2001 öğretim yılında tüm bölüm ve sınıflarda okuyan 1934 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya bu evrenden 1108 kişi katılmıştır. Araştırmada verileri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ile geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Teknoloji Korkusu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının; demografik, kişilik özellikleri ile bilgisayar tecrübeleri ve: teknoloji korkusu arasında anlamlı fark elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractTechnological advancements that are directly related to individual's life and urge his initiative of choice, willingly or unwillingly, arouse psychological reactions. Technophobia is one of these reactions and it generally arouses in the cases of problems faced while adapting new technology. The aim of this study was to investigate the levels of fear of technology among 1108 teacher candidates with respect to various variables. The participants were from several departments in Educational Faculty at Anadolu University. Data were collected by using a personal information questionnaire and a standardized measure of technophobia. First, the psychometric properties of the Technophobia Scale were investigated. Second, significant differences were found between the gender and socio-economic status of the subjects and their technophobia levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTeknoloji Korkusu ve Bunu Etkileyen Etmenler: Öğretmen Adayları Üzerinde Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeTechnophobia and its Factors: A Study on Teacher Candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage246en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster