Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürcan, Ayşen
dc.date.accessioned2019-10-19T17:28:02Z
dc.date.available2019-10-19T17:28:02Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZeE56WTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14739
dc.description.abstractBilgisayar özyeterliği algısı ile bilişsel öğrenme stratejileri son zamanlarda literatürde sıklıkla araştırılan konulardandır. Bu çalışma Anadolu ve Osmangazi Üniversiteleri Eğitim, Edebiyat ve Fen Fakültelerinde okuyan 242'si (%47,6) kız, 258'si (%50,4) erkek toplam 500 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada Bilgisayar Özyeterliği Ölçeği (BÖÖ) ile Bilişsel Öğrenme Stratejileri Ölçeği (BÖSÖ) kullanılmıştır. Bilişsel kuramın uygulama alanlarından olan özyeterlik ve öğrenme stratejilerinin araştırıldığı bu çalışmada; öğrenme stratejileri ile bir durumluk özyeterliği gösteren bilgisayar özyeterlik algısının arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak bilgisayar kullanma durumunda olan öğrencilerin uygulama ve bellek stratejilerini kullanma düzeyleri arttırılırsa, bilgisayar özyeterliklerinin de artacağı umulmaktadır. Ayrıca bilgisayar özyeterliğinin daha çok üst düzey öğrenme stratejisi kullanan öğrencilerde daha yerleşik ve yüksek olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractComputer self-efficacy and cognitive learning strategies are often researched in the literature recently. The research was carried out in Anadolu and Osmangazi University, in 2003-2004 with 500 students, 242 female (47.6%) and 258 male (50.4%). Computer Self-Efficacy Scale and Cognitive Learning Strategies Scale were used as data collection tools in this study. Results showed significant correlation between computer self efficacy and cognitive learning strategies. The students who used high level cognitive learning strategy, have a higher computer self efficacy than other students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBilgisayar Özyeterliği Algısı ile Bilişsel Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeRelationship Between Computer Self-Efficacy and Cognitive Learning Strategiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage179en_US
dc.identifier.endpage193en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster