Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüş ve Önerileri
Özet
Topluma yön verecek bireylerin yetiştirilmesi görevini üstlenen eğitim sisteminin temel öğelerinden biri olan öğretmenler, öğrencilerin okumaya karşı geliştirdikleri tutum üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Öğrencilerine örnek olmaları, bireysel ve meslekî yönden kendilerini geliştirmeleri için, öğretmenlerin okuma alışkanlığı kazanmış olmaları beklenmektedir. Bu bağlamda öğretmen adaylarının okuma alışkanlıklarını etkileyen etmenlerin araştırılması önem taşı- maktadır. Araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları nı etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma verileri 2005- 2006 öğretim yılı bahar döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretmenlik eğitimi programlarına devam eden 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin okuma alışkanlıklarını etkileyen etmenleri belirlemeye yönelik açık uçlu soruları kapsayan bir araçla toplanan veriler, betimsel analiz yolu ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda; öğretmen adaylarının okuma alışkanlığının tanımı ve göstergeleri, üniversitede düzenlenen bilimsel ve sosyal etkinlikler, fakültede uygulanan eğitim öğretim süreçleri ve öğretim elemanlarının tutumu, üniversitedeki kütüphane hizmetleri, arkadaşlarla iletişim ve etkileşim, kitle iletişim araçları ve sosyo-ekonomik düzey açısından okuma alışkanlıklarını olumlu ya da olumsuz etkileyen etmenlere ilişkin görüş ve önerileri ortaya konmaya çalı şılmıştır. Teachers, who are one of the main elements of education system and who train individuals to shape society, have important effects on students' attitudes towards reading. Teachers are expected to gain reading habits to be model to their students and to develop themselves at individual and professional dimensions. In this context, it is important to research the effects which influence reading habits of student teachers. The main aim of this study is to determine the views of student teachers about the effects which influence their reading habits. The data of the research was obtained from 1st, 2nd, 3rd and 4th grade student teachers, who were attending to teacher training program at Anadolu University, Faculty of Education in 2005- 2006 academic year in spring term. Qualitative research method was used in this study. Data collected by an instrument with open-ended questions was analyzed with descriptive analyses to determine the views and opinions of student teachers. The results were discussed under the titles of scientific and social activities which was organized at university, instruction teaching process applied at faculty and attitudes of lecturers, library services of university, communication and interaction with friends, mass media and socio – economic effects which influence their reading habits in a positive or negative way, as well as description and indicators of reading habits.
Kaynak
Milli EğitimCilt
0Sayı
178Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpZME1USXk=https://hdl.handle.net/11421/14821
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]