dc.contributor.author | Kılıçer, Kerem | |
dc.contributor.author | Odabaşı, Hatice Ferhan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1300-5340 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBME9EQTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14828 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 1977 yılında H. Thomas Hurt, Katherine Joseph ve Chester. D. Cook tarafından geliştirilen ve geçerliği ve güvenirliği birçok araştırmacı tarafından farklı örneklemler üzerinde test edilerek kabul edilen “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği”nin Türkçeye uyarlanmasının gerçekleştirilmesidir. 343 üniversite öğrencisi üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışması gerçekleştirilen 20 maddeli Türkçe ölçeğin dört faktörlü bir yapı sergilediği, faktör yapılarının geçerli olduğu, geneline ilişkin iç tutarlık katsayısının 0.82 olduğu, test-tekrar test güvenirliğinin 0.87 olduğu saptanmıştır. Uyarlanan ölçeğin yenilikçilik ve yenilikçilik konusu ile bağıntılı Türkçe akademik çalışmalarda kullanılabilir olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to adapt the Innovativeness Scale which developed H. Thomas Hurt and others in 1977 to Turkish. In the light of results the adapted scale, that validity and reliability studies were carried out on 343 undergraduate students, was made up 20 items. That scale was yielded four factors and its structures of the factors were valid. It is found that adapted scales' internal reliability co-efficient was 0.82 and test-retest reliability co-efficient was 0.87. Hence this adapted scale is suitable for Turkish academic studies related to innovativeness and its derivatives. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Individual innovativeness scale (IS): The study of adaptation to Turkish, validity and reliability | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.issue | 38 | en_US |
dc.identifier.startpage | 150 | en_US |
dc.identifier.endpage | 164 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Odabaşı, Hatice Ferhan | |