dc.contributor.author | Çam Aktaş, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNE56YzJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14837 | |
dc.description.abstract | Pedagojik formasyon programına devam eden öğretmen adaylarının eleştirel okuma özyeterlik algıları ve yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde hazırlanmış nicel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014 - 2015 öğretim yılı bahar döneminde Anadolu Üniversitesi'nde düzenlenen Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı'na devam eden 400 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri; Karadeniz (2014) tarafından geliştirilen "Eleştirel Okuma Özyeterlik Ölçeği" ve Semerci (2007) tarafından geliştirilen "Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri (YANDE) Ölçeği" ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda pedagojik formasyon sertifika programına devam eden öğretmen adaylarının eleştirel okuma özyeterlikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimi düzeylerinin yüksek olduğu; her iki becerinin de cinsiyet, yaş ve mezuniyet durumuna göre farklılaşmadığı ve iki beceri arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulgularına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This research is a quantitative survey research which aims to determine the relationship between critical reading self-efficacy perceptions and reflective thinking tendencies of teacher candidates who were continuing to pedagogic formation program. The working group of the study consists of totally 400 students continuing Pedagogic Formation Program at Anadolu University in 2014 - 2015 spring school term. In the study Critical Reading Self - Efficacy Scale" which was first developed by Karadeniz (2014) and ''Reflective Thinking Tendency of Teachers and Pre-Service Teachers Scale'' which was first developed by Semerci (2007) was used as data collection tools. As a result of the study, it was found that the level of critical reading self - efficacy perception and reflective thinking tendency of students were high; that the scores of critical reading self-efficacy perception and reflective thinking tendency were not changed significantly according to gender, age and graduation kind variables; and there was a significant relationship between two skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Özyeterlik Algısı ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | EXAMINING CRITICAL READING SELF EFFICACY PERCEPTIONS AND REFLECTIVE THİNKİNG TENDENCIES OF STUDENTS in PEDAGOGIC FORMATION PROGRAM | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 59 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1186 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1202 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |