Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzüdoğru, Fatma
dc.contributor.authorAdıgüzel, Cem Oktay
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:18Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-0655
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE5UVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14855
dc.description.abstractBu çalışmada ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programına devam etmekte olan öğrencilerde öngörülen amaçların gerçekleşme durumunu ortaya çıkarmak amacıyla dinleme ve konuşma becerilerine odaklanan başarı testi geliştirilmesi amaçlanmıştır. Hazırlanan taslak başarı testinin geçerliliğini sağlamak için üç yabancı dil alan uzmanının ve üç 2. sınıf İngilizce öğretmeninin görüşleri alınarak taslak başarı testinde yer alacak madde sayısı belirlenmiştir ve sonrasında madde ayırt edicilik ve madde güçlük analizleri hesaplanmıştır. Hazırlanan taslak başarı testinin dinleme bölümü, 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 202, başarı testinin konuşma bölümü ise 125 ilkokul 2. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Dinleme bölümünde analizler sonucunda 18 madde çıkarılmıştır. Kalan 22 maddeden puanlama kolaylığı sağlaması açısından maddelerin güçlük dağılımları arasındaki denge de gözetilerek 2 kolay madde daha çıkarılmış nihai testte 20 madde yer almıştır. Konuşma bölümünde ise sadece madde güçlük analizi sonrasında 4 madde çıkarılmış ve puanlama kolaylığı açısındanmaddenin ölçme aracından çıkarılmasına karar verilmiştir ve nihai testte 20 maddealmıştır. Testin iç tutarlılığı için KR-20 değerine bakılmış ve dinleme testinin .70, konuşma testinin .81 olarak yeterli bir güvenirliğe sahip olduğu sonucuna varılmıştır. bir yeren_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to develop an achievement test focusing on listening and speaking skills in order to reveal the realization of the objectives set forth for students studying primary school 2nd grade English teaching curriculum. For validity purposesthe draft achievement test, three foreign language field experts and three 2nd grade English teachers were consulted and the number of items in the achievement test was determined and then item discrimination and item difficulty analyses were carried out. The listening part of the achievement test was applied to 202 students and the speaking part was applied to 125 2nd grade students in the spring semester of 2013- 2014 academic years. The final listening test included 20 items after 18 items were excluded after analysis and 2 easy items were also excluded for grading easiness. For the speaking part, only 4 items were left out after item difficulty analysis and 1 item was excluded for grading easiness, so 20 items were included in the final speaking test. KR-20 value of the test was examined for the internal consistency and it was found that the listening test had .70 reliability and the speaking test had .81 reliability, which are adequate. ofen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlkokul 2. Sınıf İngilizce Dersine Yönelik Dinleme ve Konuşma Başarı Testinin Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of a Listening and Speaking Achievement Test for Primary School 2nd Grade English Courseen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage375en_US
dc.identifier.endpage396en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster