İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmada ilkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi değerlendirme modelinden faydalanılarak tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri tabakalama örneklem ile seçilen Türkiye'nin yedi bölgesindeki 14 ilde ikinci sınıf İngilizce dersine giren 768 öğretmenden ölçek yoluyla toplanmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde öğretmenlere ilişkin demografik bilgiler, betimsel istatistikler kullanılarak, ikinci bölümünde ölçek maddelerine ilişkin öğretmen görüşleri yordayıcı istatistikler kullanılarak çözümlenmiştir. Üçüncü bölümde yer alan açık uçlu sorular ise betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Araştırma bulguları öğretmenlerin programın kazanım ve içerik ve öğrenme-öğretme süreci ve çevresel boyutun gerçekleşme durumunu yeterli düzeyde ancak ölçme ve değerlendirme boyutunu yetersiz düzeyde bulduklarını göstermiştir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerinde bölgeler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin programın tüm boyutlarına ilişkin görüşleri diğer bölgelerde yaşayan öğretmenlerden anlamlı derecede olumsuz bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun yeni uygulanmaya başlanan programa ilişkin hizmetiçi eğitim almadıkları ve ilkokul ikinci sınıf İngilizce dersine alan dışı giren birçok öğretmen olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen görüşlerinde mezun olunan yükseköğretim programına göre programın tüm boyutlarında İngilizce öğretmenliği ve diğer İngilizce bölümlerinden mezun programlarından mezun olan öğretmenlerin görüşlerine göre anlamlı düzeyde daha olumlu olduğu saptanmıştır The research aimed to evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum. The study was designed as a descriptive survey study by utilizing illuminative curriculum evaluation model. The research data were collected via a scale from 768 teachers teaching 2nd grade classes in 14 cities of seven regions in Turkey selected through stratified sampling. In the first part of the scale, the demographic information related to teachers were analyzed through descriptive statistics and in the second part of the scale teachers’ views regarding the scale items were analyzed via inferential statistics. The open-ended questions in the third part of the scale were analyzed via descriptive analysis. The research findings indicated that teachers found the realization of aim and content dimension and learning-teaching process and contextual dimension sufficient; however, teachers believed the realization of measurement and assessment dimension was insufficient. Furthermore, statistically significant differences were found between regions according to teachers’ opinions related to the curriculum. Teachers working in South East and Eastern Anatolia regions had significantly negative views than the teachers working in other regions of Turkey regarding all the dimensions of the scale. Besides, it was found out that most of the teachers did not receive any in-service training about the new curriculum and many teachers from different fields taught primary school second grade English classes. Also, teachers who were graduates of English language teaching and other English departments had significantly positive views than teachers who graduated from another higher education program with regard to all dimensions of the scale
Kaynak
Turkish Studies (Elektronik)Cilt
10Sayı
11Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMU1qTTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/14856
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]