dc.contributor.author | Çam Aktaş, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:18Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:18Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1302-2431 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU5EYzBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14861 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Türkiye'de eleştirel okuma kapsamında gerçekleştirilen araştırmaların ortak temalar altında bir araya getirilerek incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması deseninde nitel bir araştırmadır. Araştırmada veriler doküman incelemesi yoluyla incelenmiş, Türkiye'de eleştirel okumaya yönelik ulaşılan 17 araştırma makalesi, 14 tez çalışması olmak üzere 31 araştırma çalışma kapsamına alınmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Analizden elde edilen bulgulara göre Türkiye'de eleştirel okuma kapsamındaki ilk çalışmalara 2006 yılında rastlanmıştır, doktora tezi düzeyinde yapılmış çalışma sayısı azdır, araştırmalar daha çok eleştirel okuma ile demografik değişkenler arasındaki ilişkiler üzerine yoğunlaşmıştır, veriler çoğunlukla ilköğretim öğrencilerinden ve eleştirel okuma ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmalarda daha çok taramaya dayalı nicel yöntemler kullanılmış ve analizlerde de basit istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the researches related to critical reading in Turkey by bringing them together under a common theme. This research is a qualitative case study. The data was examined by document analysis. 31 studies (17 research articles and 14 dissertations) which are related to critical reading and can be reached in Turkey were included in the study. According to the findings first studies about critical reading in Turkey were conducted in 2006.There are few studies at the doctorate level which focused on the relationship between critical reading and demographical variables.Data are often collected from elementary school students with critical reading scale. Studies based on quantitative survey methods and simple statistical techniques were used in the analysis. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | Türkiye'de Eleştirel Okuma Kapsamında Gerçekleştirilen Çalışmaların İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Evaluation of Researches Done On Critical Reading in Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 67 | en_US |
dc.identifier.startpage | 217 | en_US |
dc.identifier.endpage | 232 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |