Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Özcan
dc.contributor.authorŞimşek, Yücel
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:18Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk1qWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14862
dc.description.abstractBu çalışmada Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde görevli olan okutmanların stratejik planlama bilinç düzeyleri ve stratejik planlama hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini sözü edilen bölümde görevli olan 70 okutman oluşturmakla birlikte araştırmaya 46 okutman katılmıştır. Araştırma kapsamındaki okutmanların sayısının az olması sebebiyle araştırma karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel veri toplama bölümünde "stratejik planlama bilinç düzeyi ölçeği", nitel veri toplama bölümünde ise "stratejik planlama görüş formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde Kruskall-Wallis Testi, Mann-Whitney U Testi ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre okutmanların stratejik planlama bilinç düzeylerinin düşük olduğu görülmektedir. Araştırmaya katılan okutmanlar stratejik planlamanın bir örgüt için önemli olduğunu, planlamadan çalışanları haberdar etmenin örgüt çalışanlarını motive edeceğini ve örgüte aidiyet duygusunu arttıracağını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan okutmanların stratejik planlama hakkında orta düzeyde olumsuz tutuma sahip oldukları görülmüştür ve yöneticilerin stratejik planlamada aktif rol almaları gerektiği ifade edilmiştiren_US
dc.description.abstractThis study aimed to search the lecturers’ (employed at the Eskişehir Osmangazi University, Department of Foreign Languages) consciousness level and views on strategic planning. Although the population includes 70 lecturers at the department, 46 lecturers participated in the study. Because the number of people in this research was limited, convergent parallel mixed methods design was used in the study. In the quantitative part of the study, the data were collected via an instrument called “strategic planning consciousness level instrument,” and in the qualitative part of the study, the data were collected by the “strategic planning views form.” In the data analysis, KruskallWallis Test, Mann-Whitney U Test and descriptive analysis techniques were used. The results showed that the lecturers’ consciousness level of strategic planning and strategic planning belief are low. However, they indicated that strategic planning is important for an organization and it would motivate the employees and enhance the organizational belonging. Moreover, they have middle level negative attitude about strategic planning, and they think that the managers must have the active role in strategic planningen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleLecturers’ Consciousness Level and Views on Strategic Planningen_US
dc.title.alternativeOkutmanların Stratejik Planlama Bilinç Düzeyi ve Stratejik Planlama Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage836en_US
dc.identifier.endpage853en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster