Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorCeyhan, Esra
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:23Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU5ETTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14903
dc.description.abstractAraştırmada, üniversite öğrencilerinin kimlik statüleri, temel internet kullanım amaçları ve cinsiyet ile problemli internet kullanımı arasındaki ilişkileri ortaya koymak amaçlanmıştır. 464 üniversite öğrencisinin katıldığı araştırmada, Problemli İnternet Kullanım Ölçeği, Genişletilmiş Objektif Ego Kimlik Statüsü Ölçeği ve Bilgi Anketi ile veriler toplanmıştır. Hiyerarşik regresyon analizi ile elde edilen analiz sonuçları, problemli internet kullanımının en önemli yordayıcısının “tanımadıkları kişilerle sosyal ilişkiler kurma” amacıyla internet kullanımı olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda, problemli internet kullanımını önem sırasıyla “kimlik arayışı statüsü” ve “başarılı kimlik statüsü” (ters yönde), “eğlenme” amacı ile internet kullanımı, “tanıdıkları ve yakınları ile iletişim kurma” amacı ile internet kullanımının da önemli bir biçimde yordadığı bulunmuştur. Bu bulgular, genel olarak problemli internet kullanımında interneti kullanım amacının ve kimlik statülerinin önemli belirleyiciler olduğuna işaret etmektedir. Bu nedenle, sağlıksız internet kullanımını önlemeye yönelik rehberlik hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde ve ileri çalışmalarda, bireylerin internet kullanım amaçlarının ve sahip olduğu kimlik statülerinin dikkate alınması önemli katkı sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractThis study aims at revealing the relationships between the problematic Internet use of university students and their identity status, main Internet use purposes, and gender. A total of 464 university students participated in the study, and the research data were collected through the Problematic Internet Use Scale, the Extended Objective Measure of Ego Identity Status, and the Information Questionnaire. The results of the analyses carried out with hierarchical regression analysis revealed that the most important predictor of the problematic Internet use was the use of the Internet for the purpose of establishing social relationships with unfamiliar people.” In addition, it was found that the problematic Internet use was significantly predicted by identity moratorium status”, identity achievement status” (negatively), the Internet use for entertainment” purposes, and the Internet use for the purpose of establishing relationships with friends and relatives”, respectively. These findings show that, in general, the Internet use purpose and the identity status are important determiners in problematic Internet use. For this reason, taking the Internet motives of individuals and their identity status into account contributes to guidance and counseling services for the prevention of unhealthy Internet use and future researches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleProblemli internet kullanım düzeyi üzerinde kimlik statüsünün, internet kullanım amacının ve cinsiyetin yordayıcılığıen_US
dc.title.alternativePredictiveness of identity status, main internet use purposes and gender on university students' the problematic internet useen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1323en_US
dc.identifier.endpage1355en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Esra


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record