dc.contributor.author | Türküm, Ayşe Sibel | |
dc.contributor.author | Balkaya, Ayşen | |
dc.contributor.author | Karaca, Erol | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:29Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:29Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1302-1370 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBeE5EWTI= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14954 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, üniversite öğrencileri için geliştirilmiş olan Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği 'nin (AOtÖ; Türküm, 2003) lise öğrencilerine uyarlanmasını içermektedir. Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği-Ergen Formu (AOİÖ-E) 16 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha içtutarlık katsayısı (. 70) ve iki yarı-test korelasyonu (.69) olarak bulunmuştur. Faktör analizi bulguları AOlÖ- E'nin toplam varyansın % 51.30 'unu açıkladığını göstermektedir. Ölçeğin uyum geçerliği, Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği (.47, p<.01) ve Otomatik Düşünceler Ölçeği (.85, p< .05) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular, AOlÖ-E'nin psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki araştırmalarda kullanılabilir geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu yansıtmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The Adaptation of the Irrational Beliefs Scale to High School Students: Validity and Reliability Studies This study was undertaken to adapt the Irrational Beliefs Scale (IBS; TÜrkÜm, 2003), which was originally developed for university students, for high school students. The Irrational Beliefs Scale-Adolescent form (IBS-A) contained 16 items. The results of the reliability studies of IBS-A were found as Cronbach Alpha coefficiency (.70), and Split-half correlation coeffwiency (.69). The results of factor analysis showed that IBS-A was accounted for 57.16% of the variance. The studies of concurrent validity were completed by using Dysfunctional Attitude Scale (.47, p>.01) and Automatic Thoughts Questionnaire (.85, p> .05). The findings indicated that IBS-A is a valid and reliable instrument that can be used in studies in the field of psychological guidance and counseling. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Konu Ataması Yapılmamış | en_US |
dc.title | Akılcı Olmayan İnanç Ölçeğinin Lise Öğrencilerine Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları | en_US |
dc.title.alternative | The Adaptation of the Irrational Beliefs Scale to Adolescences: Validity and Reliability Studies | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 23 | en_US |
dc.identifier.startpage | 77 | en_US |
dc.identifier.endpage | 85 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |