Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürküm, Ayşe Sibel
dc.contributor.authorBalkaya, Ayşen
dc.contributor.authorKaraca, Erol
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBeE5EWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14954
dc.description.abstractBu çalışma, üniversite öğrencileri için geliştirilmiş olan Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği 'nin (AOtÖ; Türküm, 2003) lise öğrencilerine uyarlanmasını içermektedir. Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği-Ergen Formu (AOİÖ-E) 16 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha içtutarlık katsayısı (. 70) ve iki yarı-test korelasyonu (.69) olarak bulunmuştur. Faktör analizi bulguları AOlÖ- E'nin toplam varyansın % 51.30 'unu açıkladığını göstermektedir. Ölçeğin uyum geçerliği, Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği (.47, p<.01) ve Otomatik Düşünceler Ölçeği (.85, p< .05) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular, AOlÖ-E'nin psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki araştırmalarda kullanılabilir geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu yansıtmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe Adaptation of the Irrational Beliefs Scale to High School Students: Validity and Reliability Studies This study was undertaken to adapt the Irrational Beliefs Scale (IBS; TÜrkÜm, 2003), which was originally developed for university students, for high school students. The Irrational Beliefs Scale-Adolescent form (IBS-A) contained 16 items. The results of the reliability studies of IBS-A were found as Cronbach Alpha coefficiency (.70), and Split-half correlation coeffwiency (.69). The results of factor analysis showed that IBS-A was accounted for 57.16% of the variance. The studies of concurrent validity were completed by using Dysfunctional Attitude Scale (.47, p>.01) and Automatic Thoughts Questionnaire (.85, p> .05). The findings indicated that IBS-A is a valid and reliable instrument that can be used in studies in the field of psychological guidance and counseling.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleAkılcı Olmayan İnanç Ölçeğinin Lise Öğrencilerine Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarıen_US
dc.title.alternativeThe Adaptation of the Irrational Beliefs Scale to Adolescences: Validity and Reliability Studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster