Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇetin, Balkaya Ayşen
dc.contributor.authorCeyhan, Aydoğan Aykut
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2148-7286
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMU9EWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14955
dc.description.abstractBu araştırma, ergenlerin internette kimlik denemeleri yapma davranışlarını betimlemeyi ve ergenlerin psikolojik ihtiyaçlarının, kimlik statülerinin, heyecan arama ve yaşam doyumu düzeylerinin onların problemli internet kullanım düzeylerinin önemli bir yordayıcısı olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, Eskişehir il merkezindeki resmî liselerde öğrenim gören 2729 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın verilerini toplamak için Problemli İnternet Kullanım Ölçeği-Ergen, Temel İhtiyaçlar Ölçeği, Benlik Kimliği Statüleri Ölçeği, Arnett Heyecan Arama Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi ise betimsel istatistikler ve hiyerarşik regresyon analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları kimlik denemeleri yapma sıklıkları açısından, ergenlerin çok büyük bir bölümünün (%66,40'ı bazen ve %1,10'u çoğunlukla olmak üzere) internette başka biri gibi davranarak kimlik denemesi yaptıklarını göstermiştir. Ergenlerin internette çoğunlukla yaptıkları kimlik deneme biçimi sıklıkları bakımından ergenlerin en çok "daha zeki biri" ve "hayalî biri" gibi davrandıkları belirlenmiştir. Bazen ve çoğunlukla yapılan kimlik denemeleri sıklıkları birlikte ele alındığında ise ergenlerin en çok "daha zeki biri gibi", "hayalî biri gibi", "daha az utangaç biri" gibi davrandıkları görülmektedir. Ayrıca, ergenler çoğunlukla "insanları daha kolay tanımak için" ve "daha kolay konuşmak için" internette kimlik denemeleri yaptıklarını ifade etmişlerdir. Yine, araştırmanın regresyon analizi sonuçları dağınık, kararsız ve başarılı kimlik statüleri, güç ve sevme/sevilme (ait olma) psikolojik ihtiyaçları, heyecan arama ve yaşam doyumu niteliklerinin problemli internet kullanımında önemli yordayıcılar olduğunu ve bu değişkenlerin birlikte toplam varyansın %20'sini açıkladığını ortaya koymuşturen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleErgenlerin İnternette Kimlik Denemeleri ve Problemli İnternet Kullanım Davranışlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAddicta: The Turkish Journal on Addictionsen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Aydoğan Aykut


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record