dc.contributor.author | Yıldız, Ali Mehmet | |
dc.contributor.author | Duy, Baki | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:29Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:29Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd01ETTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14956 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sokakta çalışan ortaokul öğrencileri ile sokakta çalışmayan alt gelir düzeyine sahip ve üst gelir düzeyine sahip ortaokul öğrencilerini benlik saygısı, yaşam doyumu ve depresyon düzeyleri açısından incelemektir. Araştırma, Diyarbakır il merkezinde bulunan ortaokulların 6., 7. ve 8. sınıfına devam eden 283'ü kız, 417'si erkek olmak üzere toplam 700 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların belik saygısı düzeyleri Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeğiyle, yaşam doyumları Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeğiyle, depresyon düzeyleri ise Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği ile belirlenmiştir. Gelir düzeyi yüksek grupta bulunan katılımcılar diğer katılımcılarla karşılaştırıldığında, benlik saygısı ve yaşam doyumu daha yüksek, depresif belirtileri ise daha düşük düzeyde bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular hem sokakta çalışan hem de alt gelir grubunda bulunan çocukların psikolojik bağlamda risk altında olduklarını göstermektedir. Ayrıca, araştırmanın değişkenleri arasında anlamlı düzeyde ilişkiler bulunmuştur. Mevcut araştırma bulgularını destekler biçimde elde edilen bulgular alt gelir grubundan gelen çocukların ruh sağlığı bağlamında dezavantajlı durumunda olduğunu göstermektedir | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of the present study was to compare self-esteem, life satisfaction and depression levels of three different groups of elementary students coming from different income levels. The present study was carried out with 700 elementary school students (283-female, 417-male) from 6th, 7th and 8th grades in Diyarbakır city center. The measures of the study were Rosenberg Self-esteem Scale, Multidimensional Students' Life Satisfaction Scale and Children's Depression Inventory. The results of one way MANOVA yielded no significant differences between the group working on streets and the group coming from low-income families, but not working on streets, while a significant difference was obtained between those two groups and the group coming from high-income families in favor of the last group with regard to self-esteem, life satisfaction and depression variables. Moreover, there were significant correlations among the variables of the study. Income level plays an import role in mental health by creating an environment where people face fortunate and unfortunate life experiences | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Sokakta Çalışmak ve Gelir Düzeyi Erinlerin Benlik Saygısı, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerine Etki Eder mi? (Diyarbakır İli Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Do Working on Streets and Income Level Affect Self-esteem, Life Satisfaction and Depression Levels of Early Adolescents? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 522 | en_US |
dc.identifier.endpage | 537 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Duy, Baki | |