Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇapan, Eraslan Bahtiyar
dc.contributor.authorOwen, Korkut Fidan
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNU9UUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14959
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, cinsiyetleri, okulları, sınıfları ve genel not ortalamaları farklı olan orta öğretim öğrencilerinin Uluslararası Standart Eğitim Sınıflamasına göre yönelmeyi düşündükleri eğitim alanlarının değişip değişmediğini ve en çok istenen eğitim alanlarının hangilerinin olduğunu araştırmaktır. Araştırmanın verileri iki liseden 93'ü kız ve 64'ü erkek olmak üzere toplam 157 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanması için öğrencilerin demografik bilgilerini belirtikleri ve sekiz eğitim alanı içinden üniversitede seçmeyi planladıkları alanları üçlü derecelemeli olarak işaretledikleri bir formdan yararlanılmıştır. Analizler için SPSS 13 paket programı aracılığı ile kay kare testi yapılmıştır. Dört demografik değişken ve sekiz eğitim alanı olmak üzere toplam 32 kombinasyona dayalı olarak analizler gerçekleştirilmiştir. Sekiz farklı eğitim alanına bakıldığında, sınıfın beş, cinsiyetin dört, okul türünün üç ve genel not ortalamasının bir eğitim alanını seçmeyi düşünmede fark yarattığı görülmektedir. Araştırmada ayrıca en fazla istenen ilk üç eğitim alanının, mühendislik, üretim ve yapı, sağlık ve sosyal hizmet ile sosyal bilimler iş yönetimi ve hukuk olduğu bulunmuştur. Bulgular kariyer psikolojik danışmanlığı ile ilgili alan yazındaki araştırma sonuçlarına göre tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine possible factors influencing the selection of university study areas according to International Standard Classification of Education. Among the factors considered possibly significant were gender, school type, academic year, and cumulative grade point average. The respondents in this investigation were 157 high school students from two high schools (93 female, 64 male). Data were collected through the use of a survey form used to record demographic information as well as self-reported preferences for eight fields of university study. The resulting survey data were subjected to a chi-squared test analysis using SPSS 13. With four demographic variables and eight study areas the resulting 32 combinations were examined. Gender was found to be a significant variable among four of the eight areas while academic year was significant among five of the study areas. School type was significant among three of the areas and cumulative grade point average was a significant factor for only one of the study areas. Among the eight study areas the strongest preference among all of the respondents was for engineering, health, and social science areas. These findings were discussed in light of current literature and implications for counselling were offereden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleOrtaöğretim Öğrencilerinin Yönelmeyi Düşündükleri Eğitim Alanları ve Kariyer Psikolojik Danışmanlığıen_US
dc.title.alternativePreferences Among High School Students for University Study Areas and Career Counsellingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue61en_US
dc.identifier.startpage551en_US
dc.identifier.endpage568en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster