Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeyhan, Esra
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:31Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:31Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBeE5UWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14969
dc.description.abstractGünümüzde, okul psikolojik danışmanları zamanlarının çoğunu duygusal ve davranışsal problemlere sahip öğrencilere ayırmak zorunda kalmaktadırlar. Bu çocukların yaşadıkları problemlerin çoğunluğunun ise, kişilerarası ilişkilerle ilgili olduğu gözlenmektedir. Bu nedenle, okullarda onlara yönelik bireysel ve grupla psikolojik danışma hizmetleri düzenlenmektedir. Bununla birlikte, bireysel ve grupla psikolojik danışma hizmetlerinin, sosyal ve bilişsel yetersizliklerden kaynaklanan kişilerarası ilişkilerle ilgili problemlerin sağaltımında zaman zaman yetersiz kalabildikleri görülmektedir. Bu durumda, öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda farklı bir müdahale yöntemi olarak ikili psikolojik danışma (pair counseling) kullanılabilir. İkili psikolojik danışma, yakın ilişki kurmada sosyal ve bilişsel kapasite açısından yetersiz olan çocukların kişilerarası ilişki gelişimini desteklemeye yöneliktir. İkili psikolojik danışma, merkezinde oyun olan bir psikolojik danışma ilişkisinde iki çocuğun eşleştirildiği bir psiko-sosyal müdahale yöntemidir. Bu çalışmada, ikili psikolojik danışmanın tanımı, gelişimi, ikili terapi ile karşılaştırılması, amacı, yardım verilecek çocukların özellikleri, danışma süreci, kullanılan teknikler ve danışmanın rolüne ilişkin bilgiler verilmektedir.en_US
dc.description.abstractNowadays, school counselors spend most of their time for students having emotional and behavioral problems. It is observed that most problems of these children are related to interpersonal relationships. For this purpose, individual and group counseling services are presented to these students in schools. However, counseling services sometimes may be ineffective in the treatment of interpersonal relationship problems caused by social and cognitive insufficiencies. In this condition, pair counseling as a different intervention may be used according to students' needs. Pair counseling is aimed to foster interpersonal development of children having insufficient social and cognitive capacities for establishing intimate relationships. Pair counseling is a psychosocial intervention where play is the center two children are matched in the counseling relationship. In this paper, definition, aim, and historical development of pair counseling, it's comparative with pair therapy, characteristics of children, counseling process, techniques and the role of the counselor are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleOkul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Müdahale Yöntemi: İkili Psikolojik Danışmaen_US
dc.title.alternativeAn Intervention for School Counselors: Pair Counselingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster