Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürküm, Ayşe Sibel
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:31Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:31Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMU1EQT0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14971
dc.description.abstractBu çalışmada, Folkman ve Lazarus 'un modellerine dayalı olarak beşli Likert tipinde Stresle Başa Çıkma Ölçeği (SBÛ) geliştirmek amaçlanmıştır. 498 üniversite öğrencisinden veri toplanarak gerçekleştirilen geçerlik ve güvenilirlik çalışmaları sonuçları, 23 maddeli SBÖ'nin toplam vary ansın % 41.7'sini açıklayan üç faktörünün bulunduğunu, ölçek bütünü için bulunan iç tutarlık katsayısının .78, alt ölçekler için ise .85, .80 ve .65 olduğunu, alt ölçeklerin madde-toplam korelasyonlarının. 61, .48 ve .34 olduğunu, on hafta ara ile testin tekrarı yöntemi ile bulunan korelasyon katsayısının .85 olduğunu göstermiştir. Ölçeğin ölçüt geçerliği umutsuzluk, problem çözme, denetim odağı ve stresle başa çıkma tarzlarını ölçen araçlar kullanılarak test edilmiştir. Araştırma bulguları gelecekte yapılabile-cek araştırma ve uygulamalar bağlamında tartışılmıştıren_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to develop 5-point Likert scale of "Coping with Stress based on Folkman and Lazarus ' model. Data-were collected from 498 undergraduate students. The results of reliability and validity analyses showed that there were three factors explaining 41.7 % of total variance of the scale, which was composed, of 23*jtems. The internal consistency coefficienct for the scale was found .78. The internal consistency coefficiencies for the subscales were .85, .80 and .60. Item-total correlation coefficiencies of the subscales were .61, .48 and .34. Test-retest correlation coefficiency was measured by using various scales.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleStresle Başa Çıkma Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışmalarıen_US
dc.title.alternativeThe Development of Coping with Stress Scale: Validity and Reliabilty Studiesen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster