Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşkun, Necla
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:34Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE5EUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14995
dc.description.abstractNakışlar, nakışlardaki renkler ve biçimler kültürel hafızanın bir kuşaktan diğerine aktarımında önemli aktörler olarak toplumların acısını, kederini, umudunu ve mutluluğunu yansıtan göstergelerdir. Güçlü, enerjik ve ifade yüklü imgeler olarak nakışlar sanatçıların farklı bağlamlarda eserlerinde kullandıkları zengin görsel unsurlardır. Araştırmada öncelikle kültürel bir olgu olarak nakışın taşıdığı değerler farklı disiplin alanları, coğrafya ve dönemlerdeki örnekler, ardından Türk resim sanatı örnekleri üzerinden bağlamları dikkate alınarak incelenmeye çalışılmıştır. Türk resim sanatında çoğu zaman kültüre özgü olanın içerikle ilişkisi gelenekten gelen yaklaşımlarla beslenmiş olduğu, biçimsel arayışlarınsa evrensel ölçekte ele alındığı anlaşılmaktadır. Sonuçta farklı dönem ve kültürlerdeki bezeme ve motiflerin, sanatçıların yaşam deneyimleriyle buluşması neticesinde çoğul anlamlara kavuştuğu böylece nakışın yaşayan bir olgu haline geldiği ve Türk resim sanatına halen kaynaklık ettiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractEmbroidery and colours / forms in embroidery appear as significant actors in transferring cultural memory from one generation to another, as signs reflecting pain, grief, hope, and happiness of societies. Embroidery as powerful, energetic, and expressive images are rich visual elements used by artists in their works in different contexts. Present study aimed to examine values pertaining to embroidery first based on examples from different disciplines, geography, and time periods, and then on examples from Turkish art of painting, also considering contexts. Cultural element in Turkish art of painting mostly fed on traditional approaches as regards content, where quest for form was realized at universal scale. Consequently, ornamentation and motifs from different periods and cultures embraced plural meanings upon their encounter with artists' life experiences and thus embroidery became a living phenomenon, remaining a resource for Turkish art of painting.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleKültürel Bir Olgu Olarak Nakış ve Türk Resim Sanatındaki Yansımalarıen_US
dc.title.alternativeEmbroidery as a Cultural Phenomenon and Its Reflections On Turkish Art of Paintingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster