dc.contributor.author | Edeer, Şemsettin | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:34Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:34Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1300-302X | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZM05EazU= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14996 | |
dc.description.abstract | Bilgi teknolojilerinin gelişmesi, sunulan her türlü eğitim hizmetini de etkilemektedir. Bireyleri yalnız bilgiyi edinen değil, bilgiyi kullanan ve yeni bilgiler üreten yaratıcı bireyler yapabilmek, ancak çağdaş bir eğitimle olanaklıdır. Yaratıcılık, hem sanatta hem öteki alanlarda büyük önem taşımaktadır. Bugünkü sanat ve sanat eğitimi sorunları göz önüne alındığında, bütünselliği sağlayan çağdaş sanat eğitimi programlarına büyük bir gereksinme olduğu açıktır. Sanat eğitiminin disiplinlerarası bir yaklaşımla incelenmesi birçok ülkede giderek önem kazanmaktadır. Sanat dallarının gerek kendi aralarındaki gerekse öteki disiplinlerle olan sınırlarının kaldırılarak daha saydam duruma getirilmesi, bireylerde öğrenme sürecinin hızlanmasına katkıda bulunur. Konulara ve sorunlara bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşım, bireylerin sanattaki yaratıcılığının yanı sıra öteki alanlarda da yaratıcılığını önemli ölçüde geliştirir. | en_US |
dc.description.abstract | The development of information technology has a significant impact on educational services. It is only possible with a contemporary educational system to have individuals who cannot only acquire knowledge but also can make use of this knowledge and produce knowledge. Creativity is important both in art and other areas of science. It is very clear that when considering problems in art and art education, there is a need for contemporary art education programs that provide integration of all disciplines. Investigating art education with an interdisciplinary approach has been gaining importance in many countries nowadays. To remove the boundaries in the different areas of art helps speed up the learning process of individuals. An integrated approach to topics and problems enables individuals to be creative both in art and other areas of science as well. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım | en_US |
dc.title.alternative | Interdisciplinary Approach in Art Education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 78 | en_US |
dc.identifier.endpage | 84 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |