Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDiken, İbrahim Halil
dc.contributor.authorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorBatu, E. Sema
dc.contributor.authorBozkurt, Funda
dc.contributor.authorKurtılmaz, Yıldız
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:58Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFM05EY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15128
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Başarıya İlk Adım Programı Türkçe Versiyonu'nun (BİA-TV) antisosyal davranışlar açısından riskli olan öğrencilerin problem davranışları, sosyal becerileri ve akademik yeterlilikleri üzerindeki etkililiğini incelemektir. Çalışma 53'ü deney ve 49'u kontrol grubunda olmak üzere 31'i anasınıfından 37 birinci sınıf ve 34'ü ikinci sınıftan 102 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencileri ile BİA-AV programı uygulanırken, kontrol grubu ile herhangi bir uygulama gerçekleştirilmemiştir. Bulgular iki grubun problem davranışları ve sosyal beceri puanları arasında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Programın deney grubu öğrencilerinin problem davranışlarında anlamlı düşüşe, sosyal beceri ve akademik yeterlilik puanlarında anlamlı artışa yol açtığı gözlenmiştir. Katılımcıların öğretmenleri ve annelerinin memnuniyet düzeyleri yüksek bulunmuştur. Bulgular tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the effectiveness of the Turkish version of the First Step to Success (TFSS) early intervention program on problem behaviors, social skills, and academic competence of at-risk students for antisocial behaviors in Turkey. Participants consisted of a total number of 102 students (53 students in experimental and 49 students in control group) and experimental group students' teachers and mothers. Experimental group students were subjected to implementation of TFSS while control group students were not. Results revealed significant differences between the scores of two groups on problem behaviors and social skills. Moreover, significant decreases in experimental group students' problem behavior scores and significant increases in their social skills and academic competence scores were observed. High levels of satisfaction were reported by experimental group students' teachers and mothers. Results are being discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEffectiveness of the Turkish version of ''First Step to Success program''in preventing antisocial behaviorsen_US
dc.title.alternativeAntisosyal davranışları önlemeye yönelik ''Başarıya ilk adım programı'' Türkçe versiyonu'nun etkililiğien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue161en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]
dc.contributor.institutionauthorDiken, İbrahim Halil
dc.contributor.institutionauthorCavkaytar, Atilla


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster