Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Fatih
dc.contributor.authorGünel, Elvan
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:18Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17051/io.2016.79798
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15214
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik gibi küreselleşmenin eğitime kazandırdığı yeni yaklaşım ve kavramlara ilişkin algısını ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemiyle yapılan bu çalışmada, maksimum çeşitleme örnekleme tekniğine uygun olarak belirlenen Türkiye’de üç farklı devlet okulunda halen görev yapmakta olan dört farklı Sosyal Bilgiler öğretmeni ile çalışılmıştır. Katılımcılarla yarı-yapılandırılmış bireysel görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın verileri tümevarımsal analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik kavramlarını belirgin şekilde tanımlayamadıkları belirlenmiştir. Ayrıca Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler ve küreselleşme kavramlarının farklı kültürler, dinler, ırklar ve etnik gruplar arasındaki sosyal, politik ve ekonomik çatışmalarla ilgili olduğunu düşündükleri tespit edilmiş; bu nedenle de küresel eğitim hakkında bilgiden ziyade kişisel görüşlerine dayalı olumsuz bir algıya sahip oldukları bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore Social Studies teachers’ perceptions of new approaches and concepts, which are introduced to field of education through globalization such as global systems, global education, and diversity. In this study phenomenology was used as a method to discover social studies teachers’ perceptions of such concepts. Within the purposeful sampling the researchers used maximum variation sampling method in order to select participants. The participants were four social studies teachers who are currently employed in three different public schools in Turkey. Semi-structured individual interviews were conducted with the participants. Inductive data analysis method was used to analyze the data of this study. The study shows that social studies teachers had shallow and unclear perspectives on global systems, global education, and diversity. The teachers also pointed out that global systems and globalization were about social, political, and economic conflicts among different cultures, religions, races, and ethnic groups. Therefore, participants’ negative view of global education was based on personal beliefs rather than knowledgeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/io.2016.79798en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDiversityen_US
dc.subjectGlobal Educationen_US
dc.subjectGlobal Systemsen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik kavramlarına İlişkin algısıen_US
dc.title.alternativeSocial studies teachers’ perceptions of global systems, global education, and diversityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage172en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGünel, Elvan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster