dc.contributor.author | Öztürk, Fatih | |
dc.contributor.author | Günel, Elvan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:18Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.17051/io.2016.79798 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15214 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik gibi küreselleşmenin eğitime kazandırdığı yeni yaklaşım ve kavramlara ilişkin algısını ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemiyle yapılan bu çalışmada, maksimum çeşitleme örnekleme tekniğine uygun olarak belirlenen Türkiye’de üç farklı devlet okulunda halen görev yapmakta olan dört farklı Sosyal Bilgiler öğretmeni ile çalışılmıştır. Katılımcılarla yarı-yapılandırılmış bireysel görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın verileri tümevarımsal analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik kavramlarını belirgin şekilde tanımlayamadıkları belirlenmiştir. Ayrıca Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler ve küreselleşme kavramlarının farklı kültürler, dinler, ırklar ve etnik gruplar arasındaki sosyal, politik ve ekonomik çatışmalarla ilgili olduğunu düşündükleri tespit edilmiş; bu nedenle de küresel eğitim hakkında bilgiden ziyade kişisel görüşlerine dayalı olumsuz bir algıya sahip oldukları bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to explore Social Studies teachers’ perceptions of new approaches and concepts, which are introduced to field of education through globalization such as global systems, global education, and diversity. In this study phenomenology was used as a method to discover social studies teachers’ perceptions of such concepts. Within the purposeful sampling the researchers used maximum variation sampling method in order to select participants. The participants were four social studies teachers who are currently employed in three different public schools in Turkey. Semi-structured individual interviews were conducted with the participants. Inductive data analysis method was used to analyze the data of this study. The study shows that social studies teachers had shallow and unclear perspectives on global systems, global education, and diversity. The teachers also pointed out that global systems and globalization were about social, political, and economic conflicts among different cultures, religions, races, and ethnic groups. Therefore, participants’ negative view of global education was based on personal beliefs rather than knowledge | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ankara University | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17051/io.2016.79798 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Diversity | en_US |
dc.subject | Global Education | en_US |
dc.subject | Global Systems | en_US |
dc.subject | Social Studies | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sistemler, küresel eğitim ve çeşitlilik kavramlarına İlişkin algısı | en_US |
dc.title.alternative | Social studies teachers’ perceptions of global systems, global education, and diversity | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elementary Education Online | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 172 | en_US |
dc.identifier.endpage | 185 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Günel, Elvan | |