Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraduman, Hıdır
dc.contributor.authorKöse, Çengelci Tuba
dc.contributor.authorEryılmaz, Önder
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:19Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU16TTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15221
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medyadaki değerlerini ve bu değerlerini nasıl yansıttıklarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye'de bir devlet üniversitesinde Eğitim Fakültesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programına devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma verileri 12 öğretmen adayı ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizinde tümevarımsal analiz yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma sonunda öğretmen adaylarına göre bireylerin sosyal medyada ihmal ettikleri değerler "saygı", "özel yaşamın gizliliği", "tarafsızlık", "sabırlı olma" ve "etik değerler" biçiminde sıralanmıştır. Bireylerin yansıttıklarını düşündükleri değerler arasında ise öncelikli olarak "dayanışma", "saygı", "yardımseverlik", "duyarlılık" ve "sevgi" değerinin bulunduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarıkendilerinin sosyal medyada ihmal ettiği değerleri "etik değerler", "sabırlı olma", "tarafsızlık", "vatanseverlik", "başkalarını düşünme" ve "duyarlılık" olarak belirtmiştir. Sosyal medyada yansıttıklarını düşündükleri değerlerin başında ise "saygı", "duyarlılık", "etik değerler", "yardımseverlik" ve "dürüstlük" gelmektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlar ışığında sosyal medyada değerlerin yansıtılması konusunda öneriler getirilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the values that social studies teacher candidates reflect on social media. Phenomenological design has been employed in this study. The participants are students studying at Program in Social Studies Education of an Education Faculty affiliated with a state university in Turkey. Research data was collected through semi-structured interviews conducted with 12 teacher candidates and was analyzed via inductive analysis. Research results have shown that “respect”, “privacy”, “objectivity”, “being patient”, and “ethics” are among the most neglected values by individuals on the social media. On the contrary the list of values that the participants believe that individuals reflect on social media include “solidarity”, “respect”, “alturism”, “sensitivity”, and “love”. As for participating teacher candidates, the values that they, themselves, generally ignore on social media are “ethical values”, “being patient”, “objectivity”, “patriotizm”, “being considerate”, and “sensitivity”. Again, as far as the particiapants are concerned, “respect”, “sensitivity”, “ethical values”, “alturism”, and “honesty” are those that they, themselves, often reflect on social media. Based on the research results, relevant suggestions have been made about how to reflect values on social mediaen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerleren_US
dc.title.alternativeValues in Social Media from the Viewpoint of Social Studies Teacher Candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Online Journal of Qualitative Inquiryen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage250en_US
dc.identifier.endpage271en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorDemir, Süleyman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster