dc.contributor.author | Deveci, Handan | |
dc.contributor.author | Karadağ, Ruhan | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:20Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:20Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBMk9UTXo= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15223 | |
dc.description.abstract | Şiddet, çocukların bedensel ve duygusal gelişimlerini etkileyen en önemli etmenlerin başında gelmektedir. Çocuklar şiddetle bazen aile ortamında, bazen okul ortamında, bazen de arkadaş çevresinde karşılaşmaktadır. Şiddet olaylarını engelleyebilmek için okullara ve eğitime büyük bir sorumluluk düşmektedir. Bu çalışmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin şiddet algıları, çevrelerinde karşı karşıya kaldıkları şiddet biçimleri, şiddetin önlenmesine yönelik önerileri ve şiddet karşısındaki hisleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla ilköğretim öğrencilerinin şiddeti nasıl algıladıklarını ortaya koymak üzere 110 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisine açık uçlu anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin şiddeti; kavga etmek, dövmek, kötü davranmak, küfür etmek, bağırmak, incitmek gibi değişik biçimlerde tanımladıkları görülmüştür. Aynı zamanda çocuklar, çevrelerinde en çok karşılaştıkları şiddet biçimlerini tanımlarına benzer biçimde dövme, kavga etme, kapkaç, gasp, hırsızlık gibi olaylar biçiminde ifade etmişlerdir. Çocuklar, şiddeti önlemek için, konuşarak anlaşma, sevgi, saygı ve hoşgörü içinde olma, uyarma, polise şikâyet etme biçiminde önerilerde bulunurken, şiddet karşısındaki hislerini ise, üzülme, korkma, kötü hissetme, öç alma, heyecanlanma olarak ifade etmişlerdir. İlköğretim öğrencilerinin çevrelerinde karşılaştığı şiddet olaylarını en aza indirmek için okul-aile işbirliği içinde gerekli önlemler alınmalıdır. | en_US |
dc.description.abstract | Violence is the leading factor that effects children physical and emotional developments. Sometimes they are exposed to violence sometimes in families, in schools and sometimes in friendship environments. This violence that children are exposed to, after period of time creates serious problem between children. From this perspective, educational institutions have great responsibilities. In this study, it is aimed to describe 5th. primary schools students' perceptions on violence, the types of violence they encountered in their environments and to find out their suggestions to prevent violence and their reactions against violence. For this aim, an open-ended questionnaire was applied by researchers to 110 5th grade primary school students. Data gathered from the research were analyzed through descriptive analysis techniques. According to the results, the children were described violence as fight, beating, teasing, swearing, shouting and harming. At the same time, the children expressed the kinds of violence that they usually encounter in their environment in the same manner. While the children identified the measures to prevent violence as agreement, love, respect and tolerance, warning and complaining to the police, their perceptions on violence were defined as worrying, fearing feeling bad, revenge, being nervous. Thus, it can be suggested that to decrease the violence that the primary school students encountered in their environment, necessary precautions should be taken within the school-family cooperation. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları | en_US |
dc.title.alternative | Primary School Students’ Perceptions of Violence | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 24 | en_US |
dc.identifier.startpage | 351 | en_US |
dc.identifier.endpage | 368 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |