Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsoy, Ali
dc.contributor.authorYaşar, Şefik
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:21Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:21Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRrek5qYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15228
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet kullanma durumları, öğrencilerin, öğretmenlerin ve anne-babaların görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, uygulaması 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı İbrahim Karaoğlanoğlu İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde 10 sınıf öğretmeni, 17 öğrenci ve 16 anne-babayla görüşülmüştür. Araştırma verileri, öğrenci, öğretmen ve anne-babaların görüşlerinin derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla, nitel araştırma tekniklerinden yan-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet' i etkili ve verimli olarak kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. Ancak, öğrencilerin İnternet temel kullanım becerileri bakımından gerek öğretmenlerden gerekse anne-babalardan daha iyi oldukları bulunmuştur.,en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to describe the Internet using situations of elementary students of 4th and 5th grades, according to the students, their parents and teachers. The study is based on a survey test applied in İbrahim Karaoğlanoğlu Elementary State School in Eskişehir, in the academic year of 2001-2002. 10 teachers, 17 students and 16 parents were interviewed. The data were collected using semi-structured opinion survey, one of the qualitative research techniques, in order to determine students', teachers' and parents' opinions. Qualitative analyzing technique was employed in data analysis and the results were presented numerically. According to the findings of research, it appears that elementary students of 4th and 5th grades do not use the Internet effectively. In addition to above facts, it has been found that students are better than their parents and teachers in basic Internet using skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumlarıen_US
dc.title.alternativeThe Internet Using Situations of Elemantary Students of 4th and 5th Gradesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage401en_US
dc.identifier.endpage426en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorErsoy, Ali


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster