dc.contributor.author | Türkcan, Burçin | |
dc.contributor.author | Girmen, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:25Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:25Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM056WTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15243 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin yazdıkları şiir ve çizdikleri resimleri göstergebilimsel olarak irdelemektir. Araştırma, bir ilköğretim okulunun 3. sınıfında okuyan 15 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sanat temelli araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmanın verileri, öğrencilerin yazdıkları şiir ve çizdikleri resimler ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin verilen deyimi metaforik anlamıyla ifade ettikleri, öğrencilerin hem şiir hem de resimlerinde öznel ve kültürel değerlere yer verdikleri, şiir ve resimlerinde kullandıkları gösterge, gösteren ve gösterilenlerin benzerlik taşıdığı, daha çok toplumsal kabul görmeye vurgu yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarının, öğrencilerin hem kendi iç dünyalarını hem de çevrelerini ve içinde bulundukları kültürü algılayış biçimlerinin farklı bir yöntemle belirlenebilmesi ve böylece öğretmenlerin göstergebilimsel bir yaklaşımla öğretimlerini ve öğrencilerini tanıma tekniklerini zenginleştirmeleri bakımından katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to carry out a semiotic analysis of the poems and pictures by primary school students. The study was conducted with 15 3rd grade students of a primary school. Data of this arts-based research were collected with poems and pictures by students and semi-structured interviews. The findings showed that the students were able to express a given idiom with its metaphorical meaning and include both subjective and cultural values in both poems and pictures, the sign, signifier and signified used by the students were similar and they often emphasized social acceptance. The findings from this study are expected to be beneficial in determining students' perception of both their inner worlds and their environment and culture with a different method so that teachers can enhance their techniques to diagnose their teaching and students with a semiotic approach. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin şiir ve resimlerinin göstergebilimsel analizi | en_US |
dc.title.alternative | Semiotic analysis of primary school students’ poetry and paintings | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 42 | en_US |
dc.identifier.startpage | 241 | en_US |
dc.identifier.endpage | 263 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |