Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkcan, Burçin
dc.contributor.authorGirmen, Pınar
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:25Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM056WTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15243
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin yazdıkları şiir ve çizdikleri resimleri göstergebilimsel olarak irdelemektir. Araştırma, bir ilköğretim okulunun 3. sınıfında okuyan 15 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sanat temelli araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmanın verileri, öğrencilerin yazdıkları şiir ve çizdikleri resimler ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin verilen deyimi metaforik anlamıyla ifade ettikleri, öğrencilerin hem şiir hem de resimlerinde öznel ve kültürel değerlere yer verdikleri, şiir ve resimlerinde kullandıkları gösterge, gösteren ve gösterilenlerin benzerlik taşıdığı, daha çok toplumsal kabul görmeye vurgu yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarının, öğrencilerin hem kendi iç dünyalarını hem de çevrelerini ve içinde bulundukları kültürü algılayış biçimlerinin farklı bir yöntemle belirlenebilmesi ve böylece öğretmenlerin göstergebilimsel bir yaklaşımla öğretimlerini ve öğrencilerini tanıma tekniklerini zenginleştirmeleri bakımından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to carry out a semiotic analysis of the poems and pictures by primary school students. The study was conducted with 15 3rd grade students of a primary school. Data of this arts-based research were collected with poems and pictures by students and semi-structured interviews. The findings showed that the students were able to express a given idiom with its metaphorical meaning and include both subjective and cultural values in both poems and pictures, the sign, signifier and signified used by the students were similar and they often emphasized social acceptance. The findings from this study are expected to be beneficial in determining students' perception of both their inner worlds and their environment and culture with a different method so that teachers can enhance their techniques to diagnose their teaching and students with a semiotic approach.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin şiir ve resimlerinin göstergebilimsel analizien_US
dc.title.alternativeSemiotic analysis of primary school students’ poetry and paintingsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage241en_US
dc.identifier.endpage263en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster