Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGökçe, Nazlı
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:26Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMU9UQTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15247
dc.description.abstractTürkiye'de öğretmen yetiştirme programları incelendiğinde coğrafya eğitiminin özellikle coğrafya, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenliği gibi programlarda yapıldığı görülmektedir. Bu programlarda, coğrafya eğitimi ile öğretmen adaylarına alan bilgisi, genel kültür ve alan eğitimi becerileri kazandırılmaya çalışılmaktadır. Coğrafya eğitiminde başarılı olu- nabilmesi için bu eğitimin sorunlarının belirlenmesi ve çözümler üretilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Türkiye'nin on bir farklı üniversitesinden kendisine ulaşılabilen on altı gönüllü öğretim elemanı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretim elemanlarının coğrafya eğitimi konusunda yetersiz oldukları, programlardan bazı coğrafya derslerinin kaldırılmasının coğrafya eğitimi açısından olumsuz olduğu, öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk düzeylerinin düşük olduğu gibi coğrafya eğitiminin kimi sorunları ve çözüm önerileri tespit edilmiştir. Araştırmanın coğrafya eğitiminde daha nitelikli öğretmenler yetiştirilmesine katkı sağlaması umulmaktadır.en_US
dc.description.abstractWhen teacher education programs in Turkey are scrutinized in detail, it can be seen that geography education is included in the teacher training programs of Geography, Primary School, and Social Studies. These programs aim to provide field knowledge, general culture, and field teaching skills. The success of geography teaching depends on defining the problems and suggesting solutions for these problems. In this study, 16 volunteer instructors from eleven different universities were taken as participants and semi-structured interviews were carried out with the group. The data obtained were analyzed by descriptive analysis techniques. Some problems on geography education were identifi ed and possible solutions to those problems were suggested. The main problems are that instructors are not sufficient in geography education; that the removal of some geography courses negatively aff ects geography education; and that teacher trainees in the field have low motivation. It is hoped that the study will shed some light on training more skilful teachers in geography education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye''de öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitiminin sorunları ve önerileren_US
dc.title.alternativeThe problems of geography education and some suggestionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage721en_US
dc.identifier.endpage768en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGökçe, Nazlı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record