dc.contributor.author | Gültekin, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:27Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:27Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU5qTXo= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15253 | |
dc.description.abstract | Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin somut ürünler ortaya koymak amacıyla tek başlarına ya da küçük gruplar halinde çalışmaları temeline dayanan bir yaklaşımdır. Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf fen bilgisi dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi incelenmiştir. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeliyle gerçekleştirilen araştırmada, proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısı üzerindeki etkisine bakılmıştır. Ayrıca, araştırmaya katılan öğrenciler ve sınıf öğretmeninin proje tabanlı öğrenmeye ilişkin görüşlerini almak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim beşinci sınıf fen bilgisi dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ile proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulanmadığı kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca, araştırmaya katılan deney grubu öğrencileri ve sınıf öğretmeni, proje tabanlı öğrenmenin, öğrenci başarısını artırdığını öğrenmeyi zevkli, eğlenceli ve anlamlı kıldığını, öğrencilere çok çeşitli beceriler kazandırdığını ve az da olsa sorunlar yaşandığını belirtmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | Project-based learning is an approach based on the work that students produce either on their own or in small groups for the purpose of creating tangible products. In this research, the effects of project-based learning upon learning outcomes in the fifth grade science lesson were investigated. The research was carried out using the experimental research model with pretest-posttest control groups, and the effects of project-based learning on the student's achievement were observed. In addition, a semi- structured interview was held made to learn the opinions of students and classroom teachers involved in the study. The results revealed a significant correlation between academic achievements and project-based learning: the experimental group which underwent project-based learning outperformed the control group which did not receive such treatment. Moreover, students of the experimental group and the classroom teachers involved in the study indicated that project-based learning increased the achievement of students by providing them with various skills and making learning more enjoyable, entertaining, and meaningful. However, a few problems were also reported. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education | en_US |
dc.title.alternative | Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 93 | en_US |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Gültekin, Mehmet | |