Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, Şefik
dc.contributor.authorGirmen, Pınar
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:28Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMk1ESTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15258
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sözlü ve yazılı anlatımlarında metafor kullanma durumlarını belirlemektir. Araştırmada; nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve yapılandırılmış gözlem kullanılmıştır. Öğrencilerin konuşma sürecinde metaforlardan yararlanma durumlarını belirlemek amacıyla 62 ders saati yapılandırılmış gözlem formu ile doğrudan gözlem yapılmıştır. Öğrencilerin yazma sürecinde metafor kullanma durumlarını belirlemek amacıyla Türkçe dersi kapsamında kullanılan "Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı", "Öğrenci Kompozisyonları" ve "Öğrencilerin Türkçe Defterleri" doküman incelemesi olarak ele alınmış ve incelenmiştir. Araştırmada toplanan veriler "betimsel analiz yöntemi" kullanılarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin, Türkçe dersi konuşma ve yazma sürecinde metafor kullanma durumlarını ortaya koymak için kullanılan gözlem formu ve doküman inceleme formu aracılığıyla elde edilen veri setleri incelenerek sayısallaştırılmış ve her bir öğrencinin araştırma süresince metafor kullanım sıklıkları hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim 5. sınıf öğrencileri, Türkçe dersi konuşma ve yazma sürecinde metaforlara yer vermektedirler. Öğrencilere daha çok konuşma-yazma fırsatı sunulduğunda ve yönlendirildiklerinde kullandıkları metafor sayılarının arttığı bulgusuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThis study was done to determine the capacity of the primary 5th grade students' usage of metaphors in the speaking and writing expression. The document analysis and structured observation technique of the qualitative research approach were used in this research. To determine the students' capacity of using metaphors in the speaking process, observation with structured observation form was done directly in the 62 lesson hours. To determine the students' capacity of using metaphors in the writing process "Turkish Lesson Student Workbook" that was used within Turkish Lesson, "Students' Compositions", and "Students' Turkish Notebooks" were taken in to account and analysed. The data sets that were taken from observation forms and document analyse forms that were used to determine the students' capacity of using metaphor in the Turkish Lesson's speaking and writing process were examined and digitized and every students' metaphors using frequency during the study were calculated. According to the research findings; the 5th grade students use metaphors in the Turkish Lesson's speaking and writing process. The numbers of metaphors that the students use increase when the chance of speaking and writing is more givenen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersi Konuşma ve Yazma Sürecinde Metaforlardan Yararlanma Durumlarıen_US
dc.title.alternativeUsing of Metaphors of Elementary School Students' in the Speaking and Writing Process in Turkish Lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster