Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDeveci, Handan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:02:54Z
dc.date.available2019-10-19T21:02:54Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpFMk9EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15287
dc.description.abstractSosyal bilgiler dersinin amaçlarına ulaşabilmesi için okul içi ve okul dışında meydana gelen toplumsal olayların sınıf ortamına taşınması gerekmektedir. Sosyal bilgiler dersinde toplumsal olayları sınıf ortamına taşıyabilmek için güncel olaylardan yararlanılabilir. Bu araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin güncel olaylardan yararlanma durumlarını belirlemek üzere nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeydeki okullardan 20 sosyal bilgiler öğretmeni ile görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin derste güncel olayların kullanılmasının yararına inandıkları, güncel olayların öğretiminde en çok gazete ve televizyon gibi kaynakları kullandıkları, derste güncel olaylara, konuya göre yeri ve zamanı geldiğinde yer verdikleri, güncel olayların öğretimi sırasında daha çok soru-yanıt, araştırma ödevi, tartışma ve canlandırma gibi yöntem ve tekniklerini kullandıkları, güncel olayların öğretimi sırasında öğrenciler ve ailelerden kaynaklanan sorunlar yaşadıkları yönünde bulgular elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn order to achieve its goals, the Social Studies course should convey social events, which took place within or out of the school context, into the classroom environment. Current events can be very beneficial so as to transfer the social events into classroom environment in the Social Studies courses. In this study, semi structured interview method was employed in order to figure out the circumstances of current events in the classroom by Social Studies teachers. The researcher interviewed 20 social studies teachers from low, mid and high socio-economic level schools. The data obtained from these interviews were analyzed using descriptive analysis and presented. Findings of this study showed that social studies teachers believe the importance of using current events in the classroom environment. Results also showed that teachers use current events in their classrooms in various times through different sources like newspapers and television. Additionally, results indicated that teacher use different methods and techniques during teaching current events such as question-answer, investigation tasks, discussion, and role playing. According to the findings, teachers face problems in teaching current events.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeacher' Views on Teaching Current Events in Social Studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage417en_US
dc.identifier.endpage451en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record