Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKabael, Tangül
dc.contributor.authorAkın, Ayça
dc.date.accessioned2019-10-19T21:02:54Z
dc.date.available2019-10-19T21:02:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMU9USTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15289
dc.description.abstractBu çalışmada yedinci sınıf öğrencilerinin bir cebirsel hikâye problemini çözerken kullandıkları problem çözme stratejilerinin ve niceliksel muhakeme becerilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, nitel olarak desenlenmiş olan bu araştırmaya dokuz tane yedinci sınıf öğrencisi katılmış olup, veriler klinik görüşme tekniği aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma bulguları bu yedinci sınıf öğrencilerinin yedisinin aritmetiksel stratejileri ve diğer ikisinin de cebirsel stratejiler kullandığını göstermiştir. Yapılan incelemelerde, öğrencilerin problem çözme sürecinde hem aritmetiksel ve hem de cebirsel stratejilerin etkili kullanabilmesinde niceliksel muhakeme becerisinin önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Araştırmanın sonucunda, aritmetikten cebire geçişte ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel stratejileri problem çözüm sürecinde kullanma yerine genellikle aritmetiksel çözüme odaklandıklarını ortak koymuştur.en_US
dc.description.abstractIt was aimed to investigate seventh grade students' problem solving strategies and quantitative reasoning skils associated with solving an algebraic verbal problem. Data was gathered with clinical interviews in this qualitative research. Findings indicated that seven participants used arithmetical stratagies and the two of these participants used algebraic strategies. It was concluded that participants' quantitative reasoning skills were effected their usage of arithmetical or algebraic strategies. This study put forth that seventh grade students' generaly focus on using arithmetical strategies while it is expected to use algebraic strategies in this grade.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYedinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Sözel Problemlerini Çözerken Kullandıkları Stratejiler ve Niceliksel Muhakeme Becerilerien_US
dc.title.alternativeProblem Solving Strategies and Quantitative Reasoning Skills in Solving Algebraic Verbal Problems of Seventhen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2 (10.yıl özel sayısen_US
dc.identifier.startpage875en_US
dc.identifier.endpage894en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster