dc.contributor.author | Kaya, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Eroğlu, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T21:02:56Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T21:02:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1302-2431 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRek1qTTRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15327 | |
dc.description.abstract | Devletler kendi varlıklarını, ideolojilerini toplumu oluşturan bireylere aktararak garanti altına almaya çalışırlar. Eğitim programı ve okulların yaygınlığı sayesinde ideolojinin düzenli olarak bütün ülkeye yayılması kolaylaşmış ve kontrol altına alınmış olur. Türkiye'de de eğitim, cumhuriyetin istediği insan tipini yetiştirmede bir araç olarak görülmüştür. Sosyal Bilgiler, vatandaşlık eğitimi odağında bireylerin politik sosyalizasyonunu sağlama görevini üstlenmiş bir derstir. 20.yy'ın çoğunluğunda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ulus-devlet yapısına uygun olarak Türkiye Cumhuriyetinin iyi vatandaşlarını yetiştirmek hedefindeki bir programdır. Ancak küreselleşme ve AB üyeliği çerçevesinde ülke politikaları paralelinde Sosyal Bilgiler Öğretim Programında da değişiklikler yaşanmıştır. Bu nedenle Türkiye'de eğitimin ideolojisi olan milliyetçilik ve demokrasiye liberalizm de eklenmiştir. Araştırmada Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın ideoloji açısından nasıl bir görünüm sergilediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Doküman analizinin kullanıldığı araştırmada amaçlı örneklemeden yararlanılmış ve 2004-Sosyal Bilgiler Öğretim Programı örneklem olarak alınmıştır. Programda her sınıf düzeyinde ideolojiye ilişkin kazanım ve etkinliklere yer verilmiştir. Programda milliyetçilik, demokrasi ve liberalizme ilişkin öğeler de yer almaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Nations try to guarantee their existence by transferring their ideology to the individual. Thanks to educational programs and the widespread of the school system it became easier for the ideology to spread all over the country regularly. Education in Turkey is perceived as a tool in raising the kind of people which the Republic needs. Social studies undertake the responsibility of the individuals' political socialization at the center of citizenship education. In most of the 20th century the Social Studies Education Program has the aim of raising good citizens of the Turkish Republic in a way that is suitable for a Nation-State concept. But within the framework of globalization and European Union membership, there have been some changes paralleled with politics of the country in the Social Studies Education program. Therefore, liberalism is added to nationalism and democracy which is the ideology of education in Turkey. In this study, it is aimed to reveal how the Social Studies Education Program seems in terms of ideology. In this document analysis technique employed study intentional sampling was used.The Social Studies Education Program of 2004 has been accepted as a sample. In the program, acquisitions concerning ideology for all class levels and activities are included. In the program, some other facts concerning nationalism, democracy and liberalism are included. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | 2004-sosyal bilgiler öğretim programında İdeoloji | en_US |
dc.title.alternative | Ideology in 2004-social studies education program | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 56 | en_US |
dc.identifier.startpage | 55 | en_US |
dc.identifier.endpage | 92 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |