Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKaraduman, Hıdır
dc.date.accessioned2019-10-19T21:02:58Z
dc.date.available2019-10-19T21:02:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnNU16UTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15359
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 3 boyutlu yazıcılar ve bu yazıcılar aracılığıyla alınan modellere ilişkin görüşlerini ve öğretmen adaylarının bakış açısıyla bu modellerin sosyal bilgiler dersine katkısını saptamaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeden yararlanılmıştır. Bu kapsamda araştırma, 2015-2016 güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında öğrenim gören ve “Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri” dersinde 3 boyutlu yazıcıyla ilişkilendirilmiş ders planı hazırlayan 20 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde tümevarımsal analiz yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları, üç boyutlu yazıcıları soyutu somuta dönüştüren, öğrenme-öğretme sürecini destekleyecek materyalleri kullanışlı bir biçimde üretilebilen, üçüncü boyutu öğrenmeöğretme sürecine katan, dokunma duyusunu harekete geçiren ve bu bağlamda kolaylık sağlayan devrimsel bir teknoloji olarak tanımlanmıştır. Öğretmen adaylarının 3 boyutlu yazıcılar ve bu yazıcılar aracılığıyla alınan modellerin sosyal bilgiler dersine katkılarına yönelik değerlendirmelerinde de “soyuttan somuta dönüşüm” etkisi ön plana çıkmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretmen adaylarının, 3 boyutlu yazıcılar konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarına yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to identify the views of social studies teacher candidates on three dimensional printers as well as the models obtained through these printers, and the effects of these models on the social studies course. In the study, the phenomenological design was used in accordance with the qualitative research method. Criterion sampling, a purposeful sampling method, was employed in the selection of the participants. In this scope, the study was conducted through semi-structured interviews with 20 students who were studying social studies education in the 2015-2016 academic year and prepared lesson plans related to three-dimensional printers in the “Examinations of Social Studies Course Book” course. An inductive approach was adopted in the analysis of data. As a result, the teacher candidates defined three-dimensional printers as a technology that turns abstract to concrete, can produce materials to support the instructional process in a useful way, adds the third dimension to this process, triggers the sense of touch, and in this regard, makes learning easier. As for the effect of three-dimensional printers and the models obtained through these printers on the social studies course, the teacher candidates emphasised "the transformation from abstract to concrete" in their evaluation. Suggestions towards teacher candidates were presented based on the results of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSoyuttan Somuta, Sanaldan Gerçeğe: Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Üç Boyutlu Yazıcılaren_US
dc.title.alternativeAbstract to Concrete & Virtual to Real: Threedimensional Printers from the Perspective of Teacher Candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.endpage303en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record