Reflectivity Through the Analysis of Teacher Talk: the Case of Pre-Service English Language Teachers
Özet
Yansıtıcı uygulamalar, öz-değerlendirmeyi destekleyerek dil öğretmenlerinin yansıtıcı ve eleştirel düşünme seviyesini arttırması açısından önemli bulunmaktadır. Sınıf etkileşimi analizi, öğretmen yansıtmasını geliştirmenin yollarından birisi olarak görülebilmektedir. Bu çalışma, öğretmen konuşmaları ve sınıf içi etkileşimin farklı yönleri üzerine öz değerlendirme yapmaya olanak veren bir çerçeve vasıtasıyla, hizmet öncesi öğretmen adaylarının kendi dil kullanımlarını analiz etmelerini sağlayarak yansıtıcılıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'deki iki üniversitenin İngilizce Öğretmenliği programlarından toplam 44 hizmet öncesi öğretmen çalışmaya katılmıştır. Katılımcılar, bir kontrol grubu ve bir de araştırma grubundan oluşmaktadır. Araştırma grubu, öğretmen konuşmasının öz değerlendirmesi çerçevesini kullanarak kendi konuşmalarının analizi konusunda eğitim almışlardır. Araştırmada karma yöntem yaklaşımı uygulanmıştır. Nicel veriler bir anket ile toplanırken, nitel veriler yansıtıcı günlüklerle toplanmıştır. Sonuçlar, hem araştırma hem kontrol grubundaki öğrencilerin yansıtmalarında bir gelişim olmasına rağmen belirli bir çerçeve kullanan araştırma grubundaki hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme seviyelerinin kontrol grubuna göre daha üst seviyelere çıktığını göstermiştir. Çalışma, öğretimde yansıma hakkında yararlı çıkarımlar sağladığı için öğretmen eğitmenleri, hizmet öncesi öğretmenler ve araştırmacıların ilgisini çekebilir. Reflective practices are considered significant in terms of increasing the level of reflective and critical thinking of language teachers by promoting self-evaluation. Analysis of classroom interaction can be regarded as one of the ways to improve teacher reflection. This study aims at investigating reflectivity of pre-service English teachers by engaging them in the analysis of their language use through a framework that enabled them focus on selfevaluation of teacher talk and various aspects of classroom interaction. For this purpose, a total of 44 pre-service teachers in the English Language Teaching programmes of two universities in Turkey participated in the study. The participants consisted of a control group and a study group. The study group received training on the analysis of their own talk by using the self-evaluation of teacher talk framework. The study was conducted through mixed methods approach. Quantitative data were collected through a questionnaire while qualitative data were collected through reflective diaries. The results indicated that although both groups improved their reflectivity, pre-service English teachers in the study group were able move upwards in reflectivity levels compared to the control group through the use of a specific framework. The study might be of interest of teacher trainers, pre-service teachers and researchers as it provides useful implications for the role of reflection in teaching.
Kaynak
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
13Sayı
36Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNE1qUTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/15397