Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuman, Seyyare
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:03Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFME1qSTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15407
dc.description.abstractBu çalışma başlangıç düzeyinde olan Türk üniversite öğrencilerinin sınırlı yabancı dil bilgileri ile yaratıcı yazabildiklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Almanca yazılı anlatım derslerinde uygulanan bilgisayar destekli projede üretilen bir metin türü örneklerle verilecektir. Öğrenciler bilgisayar ortamında başlangıcı verilen bir metni geliştirip sonlandıracaklardır. Üretilen metin e-posta ile öğretim elemanına gönderilmektedir. Öğretim elemanı metnin içindeki yanlışların altını çizip metni e- posta ile geri göndermektedir. Öğrenci metnindeki yanlışları arkadaşı ile düzeltmektedir. Öğrenciler düzeltemedikleri yanlışları öğretim elemanına da sormaktadır. Bu yöntem ile öğrencilerin yanlışlarını görüp, yanlışlarından öğrenmelerini sağlamak, metin üretimini desteklemek ve yazma sırasında oluşan çekingenliğin belli bir ölçüde hafifletilmesi amaçlanmaktadır. Verilen örneklere dayanarak öğrencilerin yaratıcı olabildikleri, plan yapma ve kelime seçiminde özgür kalabildikleri söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to show that beginner students in Turkish universities are able to write creatively though their knowledge of the foreign language is limited. Students will be given a text designed in a computer-assisted project in German writing courses. Students will be asked to develop and finalize a text in the computer environment whose introductory part is give. These texts are sent to the course instructor via e-mail. The instructor underlines the errors in the texts and sends them back to students. Students correct their errors with their classmates. They ask for the help of the instructor whenever they cannot correct an error. This method aims to ensure that students become aware of their errors and learn from errors, to develop text production and eliminate – to an extent – the paralysis experienced throughout the writing process. The samples indicate that students can be creative, and that they are free in planning and word choice.en_US
dc.language.isogeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleKreatives schreiben der studenten im dafunterricht mit hilfe des computersen_US
dc.title.alternativeCreative writting of students with computer in German as a foreign language courseen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage249en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]
dc.contributor.institutionauthorDuman, Seyyare


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster