Benlik Saygısı ve Yabancı Dil Öğrenimi: Fransızca Yabancı Dil Öğrencileriyle Bir Uygulama
Özet
Bir kişinin kendine karşı takındığı tutumlar olumlu ise, benlik saygısı yüksek; olumsuz ise, benlik saygısı düşük olarak betimlenir. Dil öğrenimi bağlamında düşük benlik saygısı, öğrencilerin dil öğrenimini olumsuz yönde etkiler ve bu öğrenciler iletişim becerisini edinmek için gerekli riskleri almazlar. Benlik saygısı yüksek öğrenciler ise öğrenmeye daha açıktırlar ve dil öğreniminde daha başarılıdırlar. Bu çalışmanın amacı, Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen 91 öğrenciden oluşan bir örneklem aracığıyla benlik saygısı düzeyinin dil öğrenimi ile olan ilişkisini incelemek ve benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin dil düzeylerinin yükselip yükselmediğini tespit etmektir. Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Fransızca Dil Düzeyi Belirleme Testi dönem başında uygulanarak öğrencilerin dil düzeyleri ile benlik saygıları düzeyleri saptanmış, test dönem sonunda tekrar uygulanarak benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin daha başarılı olup olmadıklarına bakılmıştır. Sonuçlara göre, öğrencilerin büyük çoğunluğunun benlik saygısı yüksek, çok azının ise düşüktür. Benlik saygısı düşük, orta ve yüksek olan öğrencilerle dil düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Dönem sonunda tekrar edilen dil düzeyi belirleme testine bakıldığında, dönem başında alınan puanlar ile dönem sonunda alınan puanlar arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiş, dil seviyeleri artan öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri yüksek olanlar olduğu anlaşılmıştır If one’s attitude towards oneself is positive, one’s self-esteem described as high; if negative, self-esteem is considered low. In the language learning, low self-esteem affects the process negatively because students with low self-esteem do not take the necessary risks to acquire communication ability. Students possessing high self-esteem are more open to learning and more successful in language learning. The purpose of this study is to examine the relation between the level of self-esteem and language learning through a sample of 91 students learning French as a foreign language. Rosenberg’s Self-Esteem Scale and French Placement Test were implemented at the beginning of the term to determine language and self-esteem levels of students and the same test was applied again at the end of the term to analyze whether students having high self-esteem became more successful. According to the results, a majority of the students have high selfesteem and a minority of the student, low self-esteem. A significant difference among students with low, normal, high self-esteem and their language levels is seen. It is also observed that there is a significant difference between the scores of the placement tests and that the students who improved their language levels are the ones with high self-esteem levels
Kaynak
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
15Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnek9EZzRPQT09https://hdl.handle.net/11421/15411