Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYetiş, Aslım Veda
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:04Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-578x
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNNE9ESXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15415
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı yazma sürecinin ve bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarını bilmenin Fransızca yazma becerisi üzerindeki rolünü değerlendirmektir. Örneklemimiz Türkiye"de bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde 3 yıldır Fransızca eğitimi gören 35 Türk öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilere öncelikle, bağdaşıklık-bağlaşıklık kuralları konusunda bilgilerini ölçmek amacıyla, 3 bölümden oluşan bir sınav (Test 1) uygulanmış, yazma becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla ise yaklaşık 40-45 satırlık tartışmacı anlatım biçiminde bir metin yazmaları (Test 2) istenmiştir. Metni yazdıktan hemen sonra ise, öğrencilerden yazma süreci kullanımlarına ilişkin 29 maddeden oluşan bir ölçeği cevaplandırmaları talep edilmiştir. Bu ölçeğin kullanım amacı öğrencilerin metni yazarken yazma sürecini kullanıp kullanmadıklarını belirlemektir. Elde edilen sonuçlara göre: 1- Bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarını bilen öğrenciler yazılı anlatım becerileri daha iyi olan öğrencilerdir. 2-Yazılı anlatım becerileri yüksek öğrencilerin aynı zamanda yazma sürecini uygulamayı bilen öğrenciler olduğu anlaşılmıştır. 3- Gelişmiş bir yazma becerisine sahip olmak için sadece yazma sürecini kullanmak veya sadece bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarına uymak yeterli değildir: başarılı olmak için her ikisi de gereklidir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yazma sürecinin ve de bağdaşıklık-bağlaşıklık kurallarının yazılı anlatım dersinin içeriğinde yer alması, bu dersin önemli bir kısmını oluşturması gerektiği söylenebilir. Öğretmenlerin söz konusu sürece ve kurallara açık bir şekilde değinmeleri ve öğrencilerden bu kuralları uygulamalarını istemeleri gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this paper is to examine the role of composing process and knowledge about coherence/cohesion in French foreign language writing skill. Research sample consists of 35 Turkish students studying French language teaching at a Turkish university. The participants were first given a test containing of three parts in order to determine their level of knowledge about the rules of coherence-cohesion; then, they were asked to write an argumentative essay to see how good they were at writing. Right after the completion of essays, students were administered a 29-item questionnaire concerning the use of composing process. Findings have revealed the following conclusions: 1-Turkish FFL students who know the rules of coherence/cohesion have better writing skills; 2-The participants with better writing skills are those who can employ the composing process; 3-Knowing only the rules of coherence/cohesion or only employing the composing process is not enough to have advanced writing skills in French: bothare necessary to be successful. According to the results, it is possible to suggest that rules of coherence/cohesion and composing process be incorporated into the syllabus of writing course and writing course be heavily based on these two topics. Teachers should explicitly teach the process and rules.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.titleThe role of composing process andcoherence/cohesion in FFL writingen_US
dc.title.alternativeYazma Sürecinin ve Bağdaşıklık/Bağdaşıklık"ın Fransızca Yazma Becerisi Üzerine Etkisi: Türk öğrencileriyle bir uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage336en_US
dc.identifier.endpage351en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster