Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Gökhan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:08Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeU9UZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15448
dc.description.abstractNitel bir araştırma desenine sahip bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin ve İngilizce okutmanlarının akademik yıl içerisinde yapılan İngilizce konuşma sınavlarına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya İngilizce hazırlık bölümünde amaca dayalı örneklem tekniğiyle belirlenmiş 30 öğrenci ve beş okutman katılmıştır. Veriler 2015-2016 akademik yılının bahar döneminde katılımcılarla yapılan yarı-yapılandırılmış yüz yüze görüşmelerle toplanmış, elde edilen nitel veriler Creswell (2009)'un nitel içerik analizi şemasına bağlı kalınarak incelenmiştir. Sonuçlar konuşma sınavının öğrencilerin yabancı dilde konuşma kaygısının düzeyini artırsa da hem öğrenciler hem okutmanlar üzerinde olumlu etkiler yarattığını ortaya koymuştur. Ayrıca, konuşma sınavının uygulanması ile ilgili yaşanan sorunlar tespit edilmiş ve bu sorunlara yönelik bazı öneriler getirilmiştiren_US
dc.description.abstractThis qualitative study aims to examine the opinions of the teachers and the students in an English preparatory program regarding the speaking tests administered during the academic year. The participants included 30 students and five instructors who were determined through purposeful sampling strategy. The data were collected through semi-structured interviews that were conducted with these participants in the spring semester of the 2015-2016 academic year, and the obtained data were analysed based on the qualitative content analysis scheme of Creswell (2009). The findings showed that the speaking exams influenced both the instructors and the students positively though it increased the anxiety level of the students taking the exam. Besides, the problems experienced during the administration of the exam were revealed, and several suggestions were offered regarding these problemsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİngilizce Hazırlık Programındaki Öğrenci ve Okutmanların İngilizce Konuşma Sınavlarına Dair Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ and Students’ Opinions Regarding the Speaking Exams in the English Preparatory Programen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2081en_US
dc.identifier.endpage2095en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster