Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydınbek, Canan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:08Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnek5qQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15449
dc.description.abstractBu çalışmada, ilk olarak 'anlam' ve 'anlamlama' arasındaki fark açıklanmış, sonra açımlama sürecinin özellikleri söylemsel açıdan ele alınmış ve iki sözce arasındaki anlamsal eşdeğerliğin belirlenmesini sağlayan ölçütler sorgulanmıştır. Son olarak, dergilerden yapılan alıntılardan oluşan küçük bir bütüncenin örnekleri ile değiştirim yöntemi kullanılarak, geleneksel olarak eşanlamlı olarak kabul edilen «cependant», «pourtant» ve «toutefois» bağlaçlarının, söylemsel yaklaşıma göre öyle olmadıkları gösterilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractDans le cadre de ce travail, on a d'abord expliqué la différence entre 'le sens' et 'la signification'. Ensuite, on a étudié les spécificités du processus de paraphrase sous un angle discursif et on s'est interrogé sur des critères selon lesquels se précise l'équivalence sémantique entre deux énoncés. Finalement, à partir des exemples d'un mini corpus constitué des extraits de magazines, on a essayé de montrer, à l'aide du procédé de substitution, que les marqueurs 'cependant', 'pourtant' et 'toutefois' traditionnellement considérés comme synonymes, ne le sont pas d'après une approche discursive.en_US
dc.language.isofreen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleLa Paraphrase Sous un Angle Discursif (Cependant / Pourtant / Toutefois)en_US
dc.title.alternativeSöylemsel Açıdan Açımlama (Cependant / Pourtant / Toutefois)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage441en_US
dc.identifier.endpage452en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster