Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Fatma
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:08Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-2624
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU5UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15450
dc.description.abstractBu nitel çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda okuyan, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen, orta-seviye yetişkin Türk öğrenciler arasında, İngilizce iletişim kurmaya istekliliğin altında yatan faktörleri araştırmaktadır. "İngilizce iletişim kurmaya isteklilik" İngilizce'yi kullanarak, belli kişi veya kişilerle iletişime girmeye hazıroluş olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada ise, bu ifade derse İngilizce'yi kullanarak katılmayı, hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurmayı, ve dolayısıyla da İngilizce öğrenmeye istekli olmayı ifade etmektedir. Katılımcılar, öğretmenlerinin gözlemlerine dayalı olarak, istek seviyelerinin değişken olduğu düşünülen beş öğrencidir. Katılımcılara çalışmanın amacı önceden anlatılmıştır. Nitel veri, açık uçlu sorular, yarı yapılandırılmış bireysel ve yüz yüze görüşmeler ve her bir katılımcının tuttuğu günlüklerle toplanmıştır. Veri tematik analizle analiz edilmiştir. Kodlar ve temalar oluşturulup, katılımcıların İngilizce iletişim kurmaya istekliğinin ya da isteksizliğinin altında yatan faktörler bulunduktan sonra, verileri desteklemek amacıyla alıntılara yer verilmiştir. Son olarak, yabancı dil öğretmenleri ve idareciler ve ileriki çalışmalar için öneriler verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present qualitative study investigates the underlying factors of willingness to communicate (WTC) among intermediate-level adult Turkish EFL learners studying at the school of foreign languages of Anadolu University. WTC is defined as "a readiness to enter into discourse at a particular time with a specific person or persons, using a L2" (MacIntyre, Clement, Dörnyei and Noels, 1998: 547). In the current study, WTC refers to a more general willingness to participate in English lesson, communicate in English both verbally and in a written way and accordingly learn English. The participants are five students who are believed to have varying levels of WTC according to their teacher's observation. They were told the purpose of the study and what is exactly meant by WTC. The qualitative data were collected using an open-ended questionnaire, two sessions of semi-structured interviews and six journal entries per participant. The data were analyzed using thematic analysis. Once the codes and themes were constructed and as a result the factors affecting the participants' WTC behavior in a foreign language classroom were found, quotations were provided to support the findings. Finally, implications for teachers and administrators and suggestions for further research were propounded.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrta Seviye Yetişkin Türk Öğrencilerin Derse İngilizce Katılım İstekliliğini Etkileyen Faktörleren_US
dc.title.alternativeWillingness to Communicate (WTC) among Intermediate-level Adult Turkish EFL Learners: Underlying Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitimde Nitel Araştrımalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAydın, Fatma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster