Yazar "Güven, Meral" için Rektörlüğe Bağlı Birimler listeleme
-
Assessment of the reliability and validity of plsı in a Turkish higher education institution
Anadolu Üniversitesi; Çardak, Çiğdem Suzan; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2014)Learning style is a significant concept particularly in higher education since it both helps learners plan their learning processes appropriately and guides instructors to design their instructional practices accordingly. ... -
Çevrimiçi ortamda yürütülen öğretimde planlama ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda düzenlenen “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersinin amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme süreçlerine yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Tarama ... -
An Examination of the Researches Related to Teaching Styles Measurement Instruments
Bu çalışmanın amacı eğitimcilerin benimsediği öğretim stillerine ilişkin olarak geliştirilmiş model ve ölçme araçlarından Türkiye'de hangilerinin, hangi sıklıkta kullanıldıklarının ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Araştırma Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Dirençlerine Etkisi
Sever, Demet; Güven, Meral (2014)Araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öğretme-öğrenme süreçlerinde sergiledikleri direnç davranışlarının ve belirlenen direnç davranışlarının araştırma temelli öğrenme yaklaşımı göz ... -
Opinions of primary school teachers about the current state of emotional intelligence in the fifth grade curriculum [İlkögretim beşinci si{dotless}ni{dotless}f ögretim programlari{dotless}nda duygusal zekâya yer verilme durumuna i·lişkin si{dotless}ni{dotless}f ögretmenlerinin görüşleri]
Akın, Zeynep; Güven, Meral (2014)The aim of this study is to determine the opinions of teachers about the coverage of emotional intelligence in the primary school fifth grade's curriculum. For this purpose, a descriptive research model has been used and ... -
Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış
Güven, Meral; Kürüm, Dilruba (Anadolu Üniversitesi, 2006)”Bilgi toplumu”, bireylerin birçok niteliğe sahip olmalarını gerektirmektedir. Bu nitelikler arasında araştırma yapabilme, sorun çözebilme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi çeşitli düşünme yollarını bilme ve ... -
Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü
Gündoğan Çögenli, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilişüstü stratejiler kapsamında kullandıkları planlama, izleme, değerlendirme ve duyuşsal stratejilerinin akademik başarıları yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
Anadolu Üniversitesi; Güven, Meral; Gökdağ Baltaoğlu, Meltem (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları, Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği1
Güven, Meral; Baltaoğlu, Gökdağ Meltem (2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Uluslararası bir kavram karmaşası: Yeterlik, yeterlilik ve yetkinlik kavramları üzerine bir doküman incelemesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-5057-0915; 0000-0002-4139-729X; Alan, Bülent; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2022)Eğitim bilimleri alanında bazı terimler ve kavramlar üzerinde henüz bir anlam ve tanım birliği sağlanamamıştır. Bazı kavramlar farklı araştırmacılar tarafından farklı biçimlerde tanımlanmakta ya da kavramlara farklı anlamlar ... -
Yaşam Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Kullanılan Metaforlar
Güven, Meral; Yıldırım, Esma; Çelen, Gülnaz (2015)Bireysel ihtiyaçlar doğrultusunda, bireylerin her yaşta, her yerde ve her konuda öğrenmelerini destekleyen ve bu öğrenmeler için planlanmış faaliyetleri düzenleyen yaşam boyu öğrenme kavramı, sürekli eğitim, yaygın eğitim, ...