Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Alman Sinemasının Büyük İsmi Reiner Werner Fassbinder 1945-1982
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bu makalenin yazılış amacı, Reiner Werner Fassbinder’in sinema kişiliğinin ortaya çıkarılması için bir ön çalışma olmasının yanı sıra, içinde yaşadığı Alman toplumunun da yabancılara uyguladığı ayrımcı politikaları, yabancı ...
Sessiz Alman Sineması 1
(Anadolu Üniversitesi, 1996)
Çekim Ölçeklerinin Düşündürdükleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)
Bu makalenin yazılmasının amacı, çekim ölçekleridir. Bu anlamda, çekim ölçeklerinin, konulu film çekimlerinde, yapılarının ve psikolojik önemlerinin ne olduğunu saptamak amaçlanmıştır. Bu temele dayandırılarak çekim ölçekleri ...
Sessiz Alman Sineması-II
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Çalışma, Kurgu Dergisi’nin 14. sayısında yayınlanan “Sessiz Alman Sineması” makalesinin ikinci bölümünü içermektedir. Çalışmanın bu bölümünde yine Sessiz Alman Sineması’nın sinema tarihi içindeki yeri ve önemi araştırılmaktadır. ...
Görüntü Yönetmenliği ve Sanat Olarak Film
(Anadolu Üniversitesi, 2001)
Bu makale filmin sanat olup olmadığı konusunu tartışmakla birlikte; türlerin, örneğin “Belgesel Sinema” nın sanat dallarından hangi yerde olması gerektiğini, görüntü yönetmenliğinin meslek olarak ülkeden ülkeye nasıl ...
Görüntü Dilinin Çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Hareketli görüntü film sanatında birincil derecede önemi olan bir anlatım aracıdır. Film şeridi üzerinde birbiri ardına gelen ve bütünde akıp giden olay, tek tek kendi içinde bir bütünlük arzeden görüntüler tarafından ...
Görüntü Çerçevesinde Biçim Yaklaşımları ve Fotoğrafik Mercekler
(Anadolu Üniversitesi, 1992)
Dikkatin Oluşumu ve Görme Duyumunun Örgütlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
Göz Film Televizyonun Görüntüsünün Çözümleme Farklılığı
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Televizyon ve film gibi çağa damgasını vurmuş olan görsel iletişim araçlarının doğalarından dolayı, bu iki aracı birbirleriyle kıyaslama yapma gereksinimi duyulmuştur. Bu yazıda bu kıyaslamanın hangi tabanla yapılacağı ...