Ara
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-10
Araştırma Yöntemleri Denizinde Yüzmek: Doktora Öğrencilerinin Erasmus Yoğun Program (IP) Deneyimleri
(2017)
Yoğunlaştırılmış Erasmus Programı: Doktora Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri, çeşitli ülkelerin enstitülerini temsil eden öğrenci ve öğretim elemanlarının katıldığı kısa süreli bir programdır. Programın temel amacı, ...
Class Teacher Candidates' Skill of Saying No in Relation to Components of Moral Anatomy1
(2016)
Karakter yapımızın bileşenleri, günlük yaşam içerisinde çeşitli davranışlarımızı etkileyebilmektedir. Günlük yaşam içerisinde karakter yapımızdan etkilenen davranışlarımızdan bazıları, ahlaki meselelerle ilgilidir. Bu ...
Türk Ögretmen Adaylarinin Kültürlerarasi deneyimlerinde karşilaştiklari sorunlar: Erasmus degişim programi örnegi
(2013)
Bu araştırmada Türk öğretmen adaylarının Erasmus Programı’yla gittikleri ülkelerde
karşılaştıkları kültürel sorunları anlamak amaçlanmıştır. Araştırmada fenomenoloji deseni
kullanılmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim ...
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(2011)
Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and re- ...
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(Anı Yayıncılık, 2011)
Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and ...
Turkish Teacher Candidates' Challenges Regarding Cross-cultural Experiences: The Case of Erasmus Exchange Program
(Turkish Education Assoc, 2013)
This study aims to understand the cultural problems of Turkish teacher candidates in the countries they visited through the Erasmus Program. Phenomenological research method was employed in this study. The participants of ...
An investigation of primary school teachers’ beliefs on teaching-learning processes in science and technology course in terms of constructivism
(2012)
Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik öğretme-öğrenme inançlarını yapılandırmacılık açısından incelemektir. Araştırma nitel desenlerden fenomenoloji ile gerçekleştirilmiştir. ...
Development of Decision Making Skills Scale for Primary School Students: Validity and Reliability Study
(Çukurova University, 2019)
The aim of this study is to develop a scale to determine the decision-making skills of fourth grade students. While developing the scale, dimensions and sub-factors on decision-making skills were reviewed in related ...
İlköğretim öğrencilerinin resimlerinde internet algısı
(2009)
Resim yapmak çocuk için duygu ve düşünceleri ile algı ve gözlemlerini yansıtabilmek amacıyla kullandığı samimi bir anlatım dilidir. Çocuklar resimlerinde dış dünyaya ilişkin algılarını ortaya koyarak kendi iç dünyalarına ...
Investigation of PhD Students' Initial Qualitative Research Experiences via Their Diaries
(Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic LTD Sti, 2015)
The aim of this study is to understand initial qualitative research experience and the qualitative researcher identities they try to build via diaries they reflect. This research is a analytical research model. Research ...