Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyaz, Süleyman Kagan
dc.contributor.authorAltuntaş, Önder
dc.contributor.authorAçıkkalp, Emin
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:34Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-0448
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBM09EQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18562
dc.description.abstractEkserji analizi, günümüzde hava trafiğinin artmasıyla birlikte hava araçlarından kaynaklanan küresel ısınma etkilerinin azaltılması ve enerjinin etkin kullanıma yönelik yapılan çalışmalarda büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, teorik bir hava aracı için beş farklı motor tipinde 8,000ft (2,440m)'te düz uçuş ve deniz seviyesinde tırmanma durumları için taşıma ekserjisi tabloları oluşturulmuştur. Bu çalışma sonucunda, yakıt debisi ve gücü fazla olan motorların diğer bileşenlerinde de taşıma ekserjisi anlamında daha fazla ekserji yıkımı meydana geldiği görülmüştür. Ekserji yıkımları bileşenler arasında hem düz uçuşta hem de tırmanma durumunda en fazla motorda meydana gelmiştir. Bu bağlamda kanat ve pervane sırasıyla ikinci ve üçüncü bileşenlerdir. Daha fazla kanat açıklık oranı (aspect ratio) değerine sahip bir hava aracının tüm bileşenleri için daha az taşıma ekserjisi gerektiği görülmüştür. Düz uçuşta motor bileşeninde en fazla ekserji yıkımı yaklaşık olarak 32 kW ile gücü ikinci en yüksek olan motorda meydana gelmiştir. Tırmanma aşamasında ise en yüksek güce sahip motorda yaklaşık olarak 473 kW ekserji yıkımı meydana gelmiştir ve bu değer beş motor arasında en yüksek olanıdıren_US
dc.description.abstractNowadays with the increasing air traffic, exergy analysis is of great importance in studies aimed efficient use of energy and decreasing environmental impacts caused by aircrafts. In this study, tables for exergy of lift for a hypothetical aircraft have been created with five different engine types. Tables created are for cruise at 8,000ft (2,440m) and climbing at sea level. As a result of this study, it is seen that the engines with higher power and fuel mass flow rate have bigger exergy destruction rates within their components in the meaning of the exergy of lift. The exergy destructions have occurred most greatly at the engines both at the climbing and the cruise. Wing and propeller are the second and third components in this regard, respectively. It is seen that for the components of an aircraft which has a lower aspect ratio there is lesser need for the exergy of lift. During the cruise, the biggest exergy destruction rate in the engine component is occurred approximately as 32 kW at the engine which has the second highest power. As to climb, 473 kW exergy destruction rate which is the biggest value within all engines is occurred at the engine having the biggest poweren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectHava ve Uzayen_US
dc.titleDüz Uçuş ve Tırmanmada Farklı Motor Tipleri İçin Taşıma Ekserjisien_US
dc.title.alternativeThe Exergy of Lift During Climb and Cruise for Different Engine Typesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHavacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAltuntaş, Önder


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster