Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkan, Şahap
dc.contributor.authorBakır, Mahmut
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:34Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjeU5qWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18563
dc.description.abstractGünümüzün değişen rekabet koşulları altında havaalanlarının daha fazla yolcuya ve havayolu işletmesine hizmet vererek rekabetçi üstünlük sağlamalarında hizmet kalitesi kilit bir unsur haline gelmiştir. Havaalanı hizmet kalitesinin bu açıdan önemli unsur olarak görülmesinden dolayı bu çalışmada 2016 yılı genelinde Avrupa"da en fazla yolcuya hizmet veren havaalanlarının hizmet kalitesi performansları değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan veriler Skytrax internet sitesinden elde edilmiş olup kuyruk bekleme süresi, terminal temizliği, terminal oturma alanları, terminal işaret ve yönlendirme, yiyecek-içecek hizmetleri, havaalanı alışveriş mağazaları, wifi bağlantısı ve havaalanı personeli kriterleri ele alınmıştır. İlk olarak Entropi yöntemiyle yapılan ağırlıklandırma sonucunda önem katsayısı en yüksek kriterler sırasıyla wifi bağlantısı, terminal oturma alanları ve kuyruk bekleme süresi olarak belirlenmiştir. Ardından TOPSIS yöntemi ile havaalanları değerlendirilerek sıralanmıştır. Bunun sonucunda en yüksek hizmet kalitesine sahip havaalanının Münih Havaalanı olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractIn today's changing conditions of competition, service quality has become a key factor in providing a competitive advantage by serving more passengers and airline companies in airports. Since airport service quality is seen as an important factor in this respect, in this study, performance of service quality of the airports serving the most passengers in Europe in 2016 was evaluated. The data used in study were obtained from the Skytrax website and included queuing times, terminal cleanliness, terminal seating, terminal signs, food beverages, wifi connectivity and airport staff criteria. Firstly, the most important criteria for entropy weighting are wifi connectivity, terminal seating and queuing times, respectively. Then the TOPSIS method was used to sort the airports. As a result, it is determined that the airport with the highest performance of service quality is Munich Airporten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleHavaalanlarında Hizmet Kalitesinin Entropi ve Topsıs Yöntemleri İle Değerlendirilmesi: Avrupa’nın En Yoğun Havaalanları Üzerine Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeEvaluation of Service Quality in Airports Using Entropy and Topsis Methods: An Application On Europe's Busiest Airportsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage3767en_US
dc.identifier.endpage2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster