Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSak, Selin Fatma
dc.contributor.authorAtalık, Özlem
dc.contributor.authorUyguçgil, Hakan
dc.contributor.authorSistemleri, Coğrafi Bilgi
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:42Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVM01qYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18615
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan yoğun rekabet, teknolojik gelişim, yeni iş modellerinin oluşturulması diğer sektörlerde olduğu gibi havayolu sektöründe de kendini hissettirmektedir. Bu bağlamda her yıl milyarlarca yolcunun taşındığı havayolu taşımacılığında müşterilerin istek ve beklentilerini çözümlemek, müşterilerin demografik bilgilerini ve tercihlerini, havayolu işletmelerinin anlaması ve yeni teknolojileri pazarlama stratejileri ile birleştirmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda etkinlik ve verimliliği sağlayarak, zaman ve maliyet azaltıcı yöntemlerden biri olan Coğrafi Bilgi Sistemleri, hem konumsal ve hemde konumsal olmayan verilerin kullanılması ile müşteri analizleri yapabilmekte ve haritalar aracılığıyla görselleştirme sağlayarak, verilerin hızlı bir şekilde yorumlanmasını ve böylece pazarlama stratejilerini geliştirerek karar alınmasını kolaylaştırmaktadır. Bunun yanı sıra müşterileri yoğunluklarının nerede olduğunu, ne satın aldıklarını, ne kadar uzağa seyahat etmeye istekli oldukları gibi ve daha pek çok satın alma davranışını anlamayı olanaklı kılarak zaman, para ve kaynak tasarrufu sağlamaktadır. Bu çalışmada, tatil amaçlı seyahat eden havayolu yolcularının profil ve tercihlerinin coğrafi bilgi sistemleri aracılığıyla analiz edilerek, ortaya konulması amaçlanmıştıren_US
dc.description.abstractToday, intense competition, technological development, creation of new business models are felt in other sectors as well as in the airline sector. In this context, it is necessary to solve the customers' wishes and anticipations in the air transport carried by billions of passengers every year, and to combine the demographic information and preferences of the customers with the marketing strategies of the airlines which are meaningful and new technology. Within this context, Geographic Information Systems, which is one of the time and cost reducing methods by providing efficiency and efficiency, can make customer analyzes by using both spatial and non-spatial data and provides visualization through maps to facilitate interpretation of data quickly and thus improve marketing strategies. It also saves time, money and resources by enabling customers to understand where their density is, where they buy, what they are willing to buy, how far they are willing to travel, and many more buying behaviors. In this study, it is aimed to analyze the profiles and preferences of airline passengers who travel for holiday by means of geographic information systemsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titlePazarlama Aracı Olarak Yolcuların Tatil Tercihlerinin Analizinde Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanımıen_US
dc.title.alternativeUse of Geographic Information Systems in the Analysis of Vacation Preferences of Passengers as a Marketing Toolen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAtalık, Özlem
dc.contributor.institutionauthorAlbek, Mine


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record