dc.contributor.author | Kiracı, Kasım | |
dc.contributor.author | Tanrıverdi, Gökhan | |
dc.contributor.author | Özdemir, Emircan | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ayşe Küçük | |
dc.contributor.author | Durak, Şahin Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2019-10-20T19:32:42Z | |
dc.date.available | 2019-10-20T19:32:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2146-0191 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNU5EVTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/18616 | |
dc.description.abstract | Havayolu şirketleri her hatta uçmayı tercih etmemektedir. Havayolu şirketlerinin bir hatta I uçuş gerçekleştirmesi, öncelikle o hattın karlılığının ortaya koyulması ile mümkündür. Bunun için ise o hatta ait potansiyel yolcu talebinin bilinmesi gerekmektedir. Ülkemizde konu ile ilgili ender araştırma geliştirme çalışmalarından biri olan bu araştırmanın amacı, Eskişehir'de havayolu yolcu taşımacılığına olan potansiyel yolcu talebinin ölçülmesi ve kentin sosyal ve ekonomik gelişimine katkı sağlayacak çapraz havayolu uçuşlarının gerçekleşmesi için gerekli verileri karar ağacı modeli ile ortaya koymaktır. Karar ağacı modelini oluşturmadaki amacımız havayolu ile seyahat etme potansiyelinin yüksek olduğu kesimin belirlenmesidir. Sonuç olarak potansiyel yolcuların seyahat amaçları ve ulaşım bütçelerine bakılarak uçak ile seyahat etme oranının en yüksek olduğu yolcu kesimi tespit edilmek istenmektedir | en_US |
dc.description.abstract | Airline companies do not operate flights all routes. Making decision about operating a route depends on profitability of the route which has to be revealed in advance. In order to reveal profitability, demand of the route must be known. This research, which is rare in its area of research-development, aims to measure potential airline demand in Eskisehir and reveal data for initiation of direct flights which contribute the city both economically and socially. Decision tree model is used in the research. This model allows segmentation of population in terms of airline demand potential. In conclusion, segment of high level airline demand is determined in line with variables of purpose of travel and transportation budget | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Konu Ataması Yapılmamış | en_US |
dc.title | Eskişehir İlinde Havayolu Yolcu Potansiyelinin Belirlenmesi Üzerine Bir Karar Ağacı Uygulaması | en_US |
dc.title.alternative | Application of a Decision Tree On the Determination of Potential Airline Passenger Demand in Eskişehir | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi :B-Teorik Bilimler | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 22 | en_US |
dc.identifier.endpage | 33 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |