Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorErgün, Nalan
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:43Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMk9UY3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18621
dc.description.abstractÇalışmanın amacı güvenlik görevlilerine sıkıntı verdiği düşünülen havaalanı kullanıcısı profile ile güvenlik prosedürlerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda gerek insan kaynakları yönetimi gibi yönetsel süreçlere gerekse güvenlik prosedürlerinin geliştirilmesine katkı sağlanmasıdır. Bu amaçla yapılan araştırmada anket formu kullanılmıştır. Anket İstanbul Atatürk Havalimanı, Ankara Esenboğa Havalimanı ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı olmak üzere, üç havaalanın iç ve dış hatlar terminali kontrol noktasında görev yapmakta olan özel güvenlik görevlisine uygulanmıştır. Elde edilen verilere frekans analizi uygulanarak betimlenmiştir. Yolcu profiline yönelik yapılan analiz sonucunda her üç havaalanında da terminal personelinin süreçlerde büyük oranda sıkıntı yarattığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra yabancı yolculara oranla T.C. uyruklu ve tek başına seyahat eden yolculara oranla aileleri ile seyahat eden yolcuların güvenlik süreçlerinde daha fazla sıkıntıya neden olduğu her üç havaalanı verilerinde de saptanmıştır. En fazla sıkıntı yaşanmasına neden olan güvenlik sürecine yönelik bulguda ise havayolu ile taşınması yasaklı maddelerin tespiti, ayakkabı çıkarma uygulaması ve kapı detektöründen tekrar geçilmesi ilk üç sırada yer almıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to contribute both to administrative processes, such as human resources management, and to the improvement of security procedures by identifying an airport user profile that is perceived as causing difficulties and security procedures that create problems for security staff. For this purpose, a questionnaire form is used in the study. The questionnaire was administered to private security personnel working at the check points of three domestic and international airport terminals; namely, Istanbul Atatürk Airport, Ankara Esenboğa Airport and Istanbul Sabiha Gökçen Airport. The obtained data is described by applying frequency analysis. As a result of the analysis conducted on passenger profiles, the terminal personnel at all three airports were determined to have been caused great difficulties. It has also been revealed that, compared to foreign nationals, Turkish nationals created more difficulties and that, in addition, compared to lone travelers those traveling with their families created more problems at the security procedures at all three airports. The security process was identified as causing the greatest trouble, with the detection of prohibited items, the process of shoe removal and requests for re-entry through walk-through metal detectors found to be the three items cited with the highest frequency.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectMatematiksel Metotlaren_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleHavaalani Güvenlik Süreçlerindeki Problemler ve Havaalani Kullanicilari: Havaalani Güvenlik Görevlisi Perspektifinden Türkiye’deki Üç Havaalaninda Bir Araştirmaen_US
dc.title.alternativeAırport Securıty Process Problems and Airport Users: a Survey from the Perspective of Airport Security Personnel at Three Airports in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record