Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaklacıoğlu, Tolga
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:54Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-4141
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRreU16WXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18684
dc.description.abstractBu çalışmada perçinlenmiş bindirme mafsalları etrafındaki yorulma çatlak ilerlemesi hızı, sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak tahmin edilmiştir. Bir McDonnell Douglas C-15 uçağında kanat yüzeyinde bulunan 2024-T3 Alüminyum alaşımı bir bindirme mafsalının birbirine komşu iki perçini etrafında çatlakların başladığı bir geometri, ANSYS yazılımı kullanılarak modellenmiştir. 2500 uçuş saati ve 3843 inişte C-15 uçağının kanat yük dağılımından elde edilen 164.8 MPa tipik gerilme değerine maruz kalan bindirme mafsalının yorulma analizi yapılarak yorulma ömrü tahmini gerçekleştirilmiştir. Aynı düzlemdeki çoklu çatlak etkileşimlerinin, gerilme şiddet faktörü üzerindeki etkisi tartışılmıştır. Artan çatlak uzunluğu ile çevrim sayısı değerlerinin değişimi ve gerilme şiddet faktörü aralığı değerlerine ilişkin çatlak ilerleme hızları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the fatigue crack propagation rate around riveted lap joints was predicted using finite element method. A geometry which consists of cracks nucleating around two adjacent notches of a 2024-T3 Aluminium alloy riveted lap joint found on McDonnell Douglas C-15 aircraft wing surface was modelled using ANSYS software. Fatigue analysis of the lap joint subjected to a typical stress value of 164.8 MPa obtained from the wing load distribution of C-15 aircraft at 2500 flight hours and 3843 landings was carried out and its fatigue life prediction was achieved. The effect of coplanar multi crack interactions on stress intensity factor was discussed. The variation of number of cycles values with respect to increasing crack length as well as crack propagation rates related to stress intensity factor range values were determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleUçak Yapılarında Perçinlenmiş Bindirme Mafsalları Etrafındaki Çatlak İlerlemesi ve Çoklu Çatlak Etkileşimlerinin Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Tahminien_US
dc.title.alternativeUsing Finite Element Method to Predict Fatigue Crack Propagation and Multi-Crack Interactions Around Riveted Lap Joints in Aircraft Structuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMakine Teknolojileri Elektronik Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Uçak Gövde Motor Bakım Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorBaklacıoğlu, Tolga


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster