Yazar "Uzuner, Yıldız" için Özel Eğitim Bölümü listeleme
-
An (Distinctive) Example of Strengtening a Validity: Selfe-valuation of the School Based Action Research
Uzuner, Yıldız (Anı Publishing, 2018)It is important to evaluate any research effort in order to see if it is scientifically based research. It is much easier to analyze someone else's work. As action researchers, the researchers are insiders of their research ... -
Examining the Emergent Literacy Experiences of a Preschool Child with Hearing Loss
Atlar, Hilal; Uzuner, Yıldız (Anı Publishing, 2018)The aim of this qualitative case study is to understand a five year old hearing impaired child's emergent literacy activities and behaviors. It is also included others in the child's inner circle in order to examine literacy ... -
Examining the implementation of two co-teaching models: team teaching and station teaching
Gürgür, Hasan; Uzuner, Yıldız (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)In Turkey, the number of students in mainstream education is increasing, and a support service does not exist even though mainstreaming has been implemented for many years. Therefore, within this system, many students with ... -
The impact of strategies used in the balanced literacy approach on story grammar acquisition of three Turkish students with hearing loss: An action research study
Uzuner, Yıldız (2007)This action research study investigated the impacts of teaching strategies based on the balanced literacy approach on story grammar acquisition of three Turkish students with hearing loss. Data were collected from students' ... -
İşitme engelli gençlerle iş başvuru dosyası geliştirme çalışmalarının incelenmesi: eylem araştırması
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-6477-2593; Uzuner, Yıldız; Derican, Tamer (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu eylem araştırmasında Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Grafik Tasarım Bölümü on son sınıf işitme engelli öğrencisinin Portfolyo Tasarımı I ve Portfolyo Tasarımı II dersleri kapsamında oluşturdukları ... -
İşitme Engelli Gençlerle İş Başvuru Dosyası Geliştirme Çalışmalarının İncelenmesi: Eylem Araştırması
Uzuner, Yıldız; Derican, Tamer (2013)Bu eylem araştırmasında Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Grafik Tasarım Bölümü on son sınıf işitme engelli öğrencisinin Portfolyo Tasarımı I ve Portfolyo Tasarımı II dersleri kapsamında oluşturdukları ... -
İşitme Engelli Öğrenciler İle İşiten Öğrencilerin Boşluk Doldurma Becerilerinin Değerlendirilmesi
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ... -
İşitme engelli öğrenciler ve işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi; Karasu, H. Pelin; Girgin, Ümit; Uzuner, Yıldız (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, koklear implant kullanan işitme engelli öğrenciler ile işiten öğrencilerin okuma beceri ve stratejilerini Formel Olmayan Okuma Envanteri kullanarak değerlendirmektir. Araştırmada, nedensel-karşılaştırmalı ... -
Kaynaştırma sınıfında iş birliği ile öğretim uygulamalarına bakışın fenomenolojik analizi
Gürgür, Hasan; Uzuner, Yıldız (2010)Başarılı kaynaştırma uygulamaları için özel gereksinimli olan ve olmayan öğrenciler ile sınıf öğretmenlerine özel eğitim destek hizmetlerin sağlanması gerekmektedir. Öğretmenlerin gerçekleştirdikleri uygulamalar hakkındaki ... -
Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları
Çolak, Aysun; Vuran, Sezgin; Uzuner, Yıldız (2013)Araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma yürütülen ilköğretim üçüncü sınıfındaki öğrencilerin sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, ... -
Metacognitive strategies applied during correcting text-related answers of three students with hearing loss
Uzuner, Yıldız (2008)The purpose of this paper is to describe the metacognitive strategies applied during the controlling-correcting activities of three hearing-impaired youths' written answers to text-related questions. The data have been ... -
A Phenomenological Analysis of the Views on Co-teaching Applications in the Inclusion Classroom
Gürgür, Hasan; Uzuner, Yıldız (EDAM, 2010)It is necessary to provide students both with and without special needs and the classroom teachers with special education support services in order to achieve successful inclusion applications. The determination of teachers' ... -
Zihin Özürlü Çocukların Okuma Yazma Öğrenmeleri ve Özel Eğitim Öğretmenleri: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Araştırması
Çolak, Aysun; Uzuner, Yıldız (2004)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilindeki eğitilebilir zihin özürlü çocukların devam ettiği bir ilköğretim okulu ve meslekî eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma yazma öğrenmeleri ...